  • 1. Data: 2018-07-15 17:25:30
    Temat: Tryb paranoidlany: czy dyskowi mogło się coś (złego) stać?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Mam sobie dysk twardy 2,5 cala HGST w zewnętrznej obudowie USB 3. Po
    bezpiecznym usunięciu sprzętu i uśpieniu komputera mocowałem się z
    wtyczką kabla USB podłączaną do obudowy zewnętrznego dysku. Po odpięciu
    jej i podpięciu ponownie dysk wystartował - tzn. ruszył i talerze
    zaczęły wirować, ale nie zaświeciła się dioda aktywności dysku. Dysk w
    momencie startu trzymałem w dłoni do góry nogami i gdy zaczęły wirować
    to obracałem dysk w dłoni (wolno, jak się obraca kurczak na rożnie).
    Wiem, że to trochę paranodialne odczucie, ale czy mogło mu się coś stać
    podczas obracania? Czy mogło mu to zaszkodzić? Gdy usłyszałem wirowanie
    talerzy to po obróceniu go delikatnie położyłem na płaską powierzchnie,
    na której leżał, gdy wcześniej pracował...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2018-07-15 18:14:31
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Sun, 15 Jul 2018 17:25:30 +0200
    Krystek <s...@k...art.pl> wrote:

    > Czy mogło mu to zaszkodzić? Gdy usłyszałem wirowanie

    Włącz ponownie i sprawdz :) Nie sądze żeby zaszkodziło. Mój stary samsung 2.5" 500G
    po ponad roku leżenia w szufladzie przestał działać. Jakby próbował ruszyć, ale
    pobrzęczał chwile i koniec. Zasilanie OK. Spisałem na straty ale zaraz spadł mi z
    metra na podłoge przypadkiem i... ożył i ma się dobrze :)

    P.

  • 3. Data: 2018-07-15 18:30:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 Jul 2018 17:25:30 +0200, Krystek napisał(a):

    > Czy mogło mu to zaszkodzić?

    Nie sądzę. Nie takie numery waliłem z dyskami :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2018-07-15 18:31:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 Jul 2018 19:14:31 +0300, Piotr C. napisał(a):

    > Spisałem na straty ale zaraz spadł mi z metra na podłoge przypadkiem i... ożył i ma
    się dobrze :)

    Zardzewiał. Upadek skruszył rdzę :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-07-15 20:54:47
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    pobrzęczał chwile i koniec. Zasilanie OK. Spisałem na straty ale zaraz spadł mi z
    metra na podłoge przypadkiem i... ożył i ma się dobrze :)

    Mam dysk zewnętrzy WD 1GB 2,5", który od nowości nie zawsze startował.
    Czyli talerze się kręciły, ale jakby zacinały się głowice. Pomaga trochę
    nim ruszyć albo kłaść nieco pod kątem.

  • 6. Data: 2018-07-15 23:09:33
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Krystek" napisał:

    > mocowałem się z wtyczką kabla USB

    Co znaczy "mocowałem się"? Coś urwałeś.

    > Po odpięciu jej i podpięciu ponownie

    ??? Tak dla wprawy odpinasz i podpinasz?

    Pzdr

  • 7. Data: 2018-07-16 14:25:20
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2018-07-15 23:09, Kamil pisze:

    > Co znaczy "mocowałem się"? Coś urwałeś.

    Niczego nie urwałem :) To dysk w zewnętrznej obudowie, do której kabel
    nie jest przymocowany na stałe. Ma gniazdo USB 3 SuperSpeed.

    > ??? Tak dla wprawy odpinasz i podpinasz?

    Mam dwa kabelki - jeden płaski USB 3.0, który podłączam dysk do
    komputera z gniazdem USB 3 oraz drugi
    USB 2 z dodatkowym przewodem USB do zasilania - tym drugim kablem
    podłączam do starego kompa, który
    ma tylko gniazda USB 2. Odłączałem komputer do starego od gniazda w
    obudowie dysku, by później podłączyć kabelek do tego nowego.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2018-07-16 14:25:25
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2018-07-15 18:14, Piotr C. pisze:

> [...]
    500G po ponad roku
    > leżenia w szufladzie przestał działać. Jakby próbował ruszyć, ale pobrzęczał chwile

    No to tu mnie zmartwiłeś...

    > Spisałem na straty ale zaraz spadł mi z metra na podłoge przypadkiem i... ożył i
    masię dobrze :)

    A tu uspokoiłeś :)

    > P.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2018-07-16 14:25:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > Nie sądzę. Nie takie numery waliłem z dyskami :)

    Ufff!

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 10. Data: 2018-07-18 10:24:58
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Uwielbiam to uczucie stawianego mi oporu, ale z ciężkim trzyipółcalowcem ;-)

    -----