  • 11. Data: 2018-09-08 22:42:54
    Temat: Re: Ledowe H4 - warto?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-08 o 09:58, tck pisze:

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > skoro świecą się odblaski z daleka to świadczy, że reflektory nie świecą
    > tylko tam gdzie trzeba....

    Tu chodzi o dwie rzeczy:

    1/
    temperatura 6500k - aktualnie wszelkie odblaski i farby "drogowe" bardzo
    złoszczą się na ten kolor i ze złości aż świecą

    2/
    biksenony mają przesłonę i w znakomitej większości "twardo" odcinają
    górę. Efekt jest taki, że stoisz przed znakiem drogowym albo inną
    tablicą i widzisz doskonale wszystko od dołu do linii odcięcia, a
    powyżej masz czarną czarność, nie widać nic.
    W przypadku żarowego i ledowego H4 góra też jest lekko doświetlona, więc
    widać też znak lub napis.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2018-09-09 00:01:20
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-08 o 02:30, J.F. pisze:

    > Hm, czy na pewno ?
    > Gdyby ktos zrobil kompatybilne zrodlo swiatla i homologowal - nie
    > mozna by uzywac ?
    >
    > Czy raczej nie mozna by homologowac, skoro w tytule przepisu stoi
    > "zarówka" ?

    Na logikę: to nie żarówka kształtuje wiązkę światła lecz reflektor.
    Oczywiście z zastrzeżeniem, że żarówka emituje światło na boki - a nie
    do przodu. Nie wyobrażam sobie jak można wykonać "żarówkę" LED o takich
    samych wymiarach co odpowiednik Hx, która by powodowała zniekształcenie
    emitowanej wiązki.

    Jedyna rzecz do jakiej można się przyczepić to jasność tego światła. Ale
    ona może być również różna w przypadku zwykłych żarówek. Więc ten aspekt
    odpada.

    Czy coś jeszcze zostaje do uwzględnienia? Ja nie dostrzegam.

    W/g tych przemyśleń, zastąpienie zwykłej żarówki na rzecz LEDowej
    niczego nie zmienia. Homologacja dla żarówek nie-LED nie przekonuje mnie
    do opinii, że wsadzenie LED coś zepsuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2018-09-09 01:12:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Sep 2018 00:01:20 +0200, Marek S napisał(a):

> [...]
    > do przodu. Nie wyobrażam sobie jak można wykonać "żarówkę" LED o takich
    > samych wymiarach co odpowiednik Hx, która by powodowała zniekształcenie

    Tylko trzeba by taka zrobic, a to nie jest takie latwe.

    > Jedyna rzecz do jakiej można się przyczepić to jasność tego światła. Ale
    > ona może być również różna w przypadku zwykłych żarówek. Więc ten aspekt
    > odpada.

    Sa odpowiednie widelki w przepisach.

> [...]
    > niczego nie zmienia. Homologacja dla żarówek nie-LED nie przekonuje mnie
    > do opinii, że wsadzenie LED coś zepsuje.

    Nie o to chodzi. Masz uzywac homologowanej zarowki, bo homologacja
    stwierdza zgodnosc parametrow z wymogami.
    Jak uzywasz niehomologowanej, to masz klopot.

    Powstaje jednak pytanie, czy jakis producent, gdyby dobrze zrobil,
    moglby uzyskac homologacje, czy uslyszalby "ale to nie jest ZAROWKA".
    Bo przepisy sa dla zarowek.

    J.

  • 14. Data: 2018-09-09 14:53:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jedynie soczewki dają jako takie odcięcie przy ledach.

    no ale musiałbyś mieć nową konstrukcję reflektora do tego... a on chce
    wrzucić do zwykłego fabrycznego.

  • 15. Data: 2018-09-09 15:35:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 8 Sep 2018 00:33:21 +0200, Adam napisał(a):

    > https://motoledy.pl/c-50,wg-typu-zarowki,h4/zarowka-
    led-h4-12v-24v-canbus-lumileds-zestaw,169.html

    Wszystko cacy ale ta cena... 200 za szt! To oferta dla milionerów.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2018-09-09 15:59:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-09-07 o 18:04, Lisciasty pisze:
    > Testował ktoś może takie wynalazki? Interesuje mnie czy są
    > na rynku takie, które mają prawidłową linię odcięcia, nie wkurwiają
    > innych użytkowników drogi. Czy raczej dać sobie spokój i montować halogeny?
    >
    > L.

    Co Ciebie popchnęło do zadania takiego pytania?
    UE co zakazuje produkcji halogenów ;-)

  • 17. Data: 2018-09-09 19:19:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Sep 2018 15:35:37 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
    led-h4-12v-24v-canbus-lumileds-zestaw,169.html

    > Wszystko cacy ale ta cena... 200 za szt! To oferta dla milionerów.

    Bez przesady - mniej niz dobry olej czy dobre opony.

    Gdyby mialo byc lepsze ...

    J.

  • 18. Data: 2018-09-09 20:35:28
    Temat: Re: OT - które żarówki mają wbudowaną komunikację CANBUS?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-09-08 o 00:33, Adam pisze:

    > Abstrahując od dywagacji prawniczych - do jednego z aut włożyłem
    > konkretnie te:
    >
    > https://motoledy.pl/c-50,wg-typu-zarowki,h4/zarowka-
    led-h4-12v-24v-canbus-lumileds-zestaw,169.html

    Witam.
    Tak czytam często o żarówkach CANBUS i się zastanawiam, które żarówki
    mają wbudowany mikrokontroler do komunikacji siecią CAN i jak to rozpoznać?
    Moje 13 letnie auto nie ma obsługi żarówek z szyną CAN więc kupuję
    zwykłe w na przykład Tesco i po prostu wsadzam nową jak się spali i jadę.
    Te z kontrolerem CAN są jakoś oznaczane? A jak się spali to samemu się
    wymienia czy trzeba do serwisu jechać aby zaprogramowali ECU do
    współpracy z nową żarówką o nowym adresie na sieci CAN?
    Osram, Philips itp stosują jakąś uniwersalną adresację CAN czy każda
    firma ma swoją i jak jest halogen np. Philips H7 CANbus to tylko Philips
    H7 CANbus można kupić w razie spalenia czy OSRAM H7 CANbus też zadziała?

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2018-09-09 21:32:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    led-h4-12v-24v-canbus-lumileds-zestaw,169.html

    > Wszystko cacy ale ta cena... 200 za szt! To oferta dla milionerów.

    ale z homologacją!!! znaczy, że powinny działać prawidłowo (bez oślepiania).

  • 20. Data: 2018-09-09 23:46:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 9 września 2018 15:59:16 UTC+2 użytkownik z napisał:
    > Co Ciebie popchnęło do zadania takiego pytania?
    > UE co zakazuje produkcji halogenów ;-)

    Napitalam Fabią do roboty codziennie, przynajmniej dopóki PKP
    nie naprawi spieprzonego odcinka torów, ale mają już 6 miesięcy obsuwy
    i nie zanosi się na rychły koniec. Zima idzie i widoczność spada,
    a ponoć ledówki świecą jaśniej niż halogeny. A że mi się akurat
    jeden halogen wypalił, stąd pomysł ;)

    L.