  • Data: 2018-03-26 18:12:55
    Temat: Re: Lepszy kabelek USB -- różnica dramatyczna!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> writes:

    > Umówmy się - ja nie będę dyskutował o topologii sieci rozległych a Ty
    > nie pouczaj mnie w układach zasilania, bardzo proszę :)

    Skąd pomysł że zajmuję się sieciami rozległymi? Zajmuję się właśnie
    przetwornicami - w pewnym stopniu ;-)

    Przyznaję że nie robię badań statystycznych, no i to nie są akurat
    telefony, chociaż mogą mieć pojedyncze ogniwa i być zasilane z USB.

    > Najpopularniejsza obecnie ładowarka na świecie zasilana z portu USB
    > oparta jest o liniowy układ TP4056 w obudowie SO-8. Typowy prąd
    > ładowania 1A.

    Nie mogę znaleźć tego scalaka w TME, Digikey, Farnellu ani innym
    np. Arrole. Domyślam się, że w Chinach można go dostać praktycznie
    za darmo.

    Mogę przyjąć do wiadomości, że w telefonach jest inaczej niż
    w pozostałym sprzęcie. Jesteś pewien, że w telefonie, który potrafi
    pobrać z ładowarki 2,6 A, także jest liniowa "ładowarka"? Nawet jeśli
    tylko 2 A służy do ładowania, to wydzielenie mocy rzędu 2 W na małym
    scalaku - bez żadnej potrzeby - wydaje mi się raczej abstrakcyjne.
    --
    Krzysztof Hałasa