  • Data: 2018-03-28 17:12:35
    Temat: Re: Lepszy kabelek USB -- różnica dramatyczna!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> writes:

    > Zbieżność nazwisk :(

    To jeszcze bardziej mnie "zbiło z tropu".

    > W jakim?

    Nie pracuję w serwisie telefonów komórkowych, jeśli to masz na myśli.

    Czasem muszę zdiagnozować dlaczego jakaś ładowarka, przetwornica itd.
    (raczej w sensie projektu niż zepsutej sztuki, ale to drugie także)
    nie działa tak jak chcemy. Ostatnio było tego trochę. Ale przyznaję że
    to nie jest moje podstawowe zajęcie. To ostatnie to zresztą dość rozmyta
    sprawa.

    > A wystarczyło spróbować na Allegro:
    >
    > 724000 wyników w Google to też za mało?

    Nie chodziło mi o istnienie scalaka, tylko o jego dostępność. Na Allegro
    dużo trudniej się kupuje, w szczególności w mojej sytuacji. Przecież
    napisałem o Chinach, chyba jasne że w kontekście produkcji/serwisu
    urządzeń elektronicznych i dostępności elementów do nich.

    > Układu Lineara też nie znalazłeś?

    Nie szukałem go, bo to tym bardziej nie układ, którym mogę pobrać 2600 mA
    z ładowarki USB.
    Tak jak napisałem, nie specjalizuję się w telefonach, ale mogę przyjąć
    do wiadomości, że te ładowane prądem do 1 A jednak często używają
    liniowych stabilizatorów ładowania (fajnie byłoby jednak znać źródło tej
    informacji). Mimo że przetwornica impulsowa jest w takim przypadku
    znacznie lepsza, bo telefon jest urządzeniem, w którym każdy -
    wydawałoby się - tracony mW jest istotny (na tyle to jednak widziałem
    telefony w środku).

    Tu mamy jednak 2.6 A. Istnieje oczywiście możliwość, że to jakiś
    nieprawdziwy wynik, nie wiemy zbyt wiele o tym pomiarze.

    > Ale doczytałeś posta, na który odpowiadasz do końca czy tylko obciąłeś
    > to co niewygodne?

    Tzn. konkretnie co było dla mnie niewygodne? I w jakim sensie coś
    w przypadkowej dyskusji w Usenecie może być niewygodne? Szczerze wydaje
    mi się, że nie przegapiłem niczego istotnego dla sprawy.
    --
    Krzysztof Hałasa