  • Data: 2018-03-28 17:54:53
    Temat: Re: Lepszy kabelek USB -- różnica dramatyczna!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> writes:

    > popularne jest określenie CCA- copper-clad aluminium- aluminium
    > powlekane miedzią,

    Opisują to nawet jako "miedź CCA" :-(

    > spotkałem się też w przewodach ze stalą!! powlekaną
    > aluminium

    Tego nie widziałem, ale widziałem stal pokrywaną miedzią, w kablach UTP
    (drut do okablowania strukturalnego). A może to była linka UTP?

    Kabelek USB jest raczej miedziany - linka składająca się z cienkich
    drucików, i być może nawet nie ma z nim żadnego problemu (ew. druciki są
    za cienkie). "Zwykłe" telefony biorą ze "zwykłych" ładowarek tylko
    ok. 500 mA i to zresztą też jest umiarkowanie zgodne ze standardem USB
    (taki prąd urządzenie może pobierać tylko w stanie "configured", co
    wymaga negocjacji z ładowarką, po wykryciu jej przez jakiś np. pomiar
    rezystancji).
    --
    Krzysztof Hałasa