    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 25 Jul 2018 14:03:34 -0700 (PDT)
    Subject: Re: List do programistamag.pl
    From: g...@g...com

    W dniu środa, 25 lipca 2018 18:16:54 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    ale jeszcze nie wiem jak to się wykonuje...

    > Chodzi o to, że miałem "kontakt" z książką "Adnotated C++":
    > http://www.icce.rug.nl/documents/cplusplus/
    > I ona jest pisana (oprócz tego, że po angielsku) w jakimś tekstowym systemie składu
    tekstu i właśnie ten system zapewnia wiele formatów docelowych. I dlatego napisałem,
    że czuję, że tak powinno być:
    > Piszę w formacie ogólnym i generuję dokumentację w: a) html, b) info, c) qdoc e)
    pdf i ew. w innych.

    Wygląda mi na to, że ten format .yo jest transformowany do LaTeXa,
    i dopiero z niego przekształcany do dalszych formatów.
    Nieszczególnie mnie to interesuje, ale gdyby mnie interesowało,
    to po prostu zapytałbym autora o szczegóły.

    > No widzisz, Ty tego nie potrzebujesz, a wydawnictwo które chce mieć wersje cyfrowe
    swoich pism a jednocześnie zabezpieczać się przed nielegalnym kopiowaniem musi mieć
    jakiś sposób na bezpieczne osadzanie swoich treści w przeglądarkach (bo raczej nad
    dystrybucją samych plików nie zapanuje się - choć w sumie nie wiem jakie są dziś
    zabezpieczenia takich formatów jak Epub).

    No jasne. Są firmy, które robią takie rzeczy.
    Rzeczywiście często korzystają z Flasha czy innego Silverlighta.

    > Pytanie jest takie: Ilu ludzi kupuje to pismo bo nie ma nic innego na temat
    profesjonalnego (?) programowania. (Jest Linux Magazine, ale on raczej nie jest
    orientowany wyłącznie dla programistów).

    Nie wiem, czy to ciekawe pytanie. Jak ktoś chce się rozwijać programistycznie
    i nie zna angielskiego, to powinien zacząć od nauki tego języka.

    > Hm... Nie wiesz?... Od urodzenia do śmierci oceniają Cię ci którzy Cię otaczają...

    I każdy ocenia swoją miarą.

    > Dlaczego nie mieli by tego robić kosmici?

    Dlaczego mieliby to robić?
    Naprawdę nie mają w swoim życiu nic ciekawszego?
    No, jeśli nie mają, to niech im tam. Mnie to bez różnicy.

    > Jest na Ziemi wiedza o (nieuchronnej) perspektywie czegoś takiego jak Sąd
    Ostateczny nad każdym zmarłym cżłowiekiem. Moim zdaniem to nie bajki... Kryteria
    trochę ryją beret... przyznaję...

    OK, sąd ostateczny i co wtedy?
    I czy będziemy sądzeni według jakichś prawideł, czy według czyjegoś widzimisie?
    Jeśli według widzimisie, to dla mnie bez różnicy.
    Jeżeli według prawideł, to według jakich? I w jaki sposób możemy je poznać?

    > Źle się wyraziłem. Mi chodzi o zmiany w sensie postępu i dążeniu ku doskonałości w
    zakresie osobistym jaki społecznym. To moje uogólnienie wzięło się z tego, że na
    Ziemi prawie wszystko jest na odwrót niż powinno być.

    Jak definiujesz doskonałość?
    I jak "powinno być"?

    > No widzisz... Człowiek wychodzi z ciemności słaby - jego zadanie to dotrzeć do
    światłości i podporządkować sobie świat, a nawet jakąś część kosmosu (tylko część -
    żeby nie było, że nawołuję do buntu przeciw Bogu). Faktem jest, że człowiek z Ziemi
    jest w znacznym stopniu ignorantem. Ważne jest jednak to by nad tym pracować. I
    zrozumiałe jest to, że od czegoś trzeba zacząć. Ja po prostu mówię, że siedzenie
    całymi dniami przed Tv to idiotyzm, ograniczanie się jedynie do sfery materialnej
    (budowanie domu, uprawianie ogródka/działki, robienie przetworów i gotowanie,
    robienie zakupów, dbanie o czystoś swoją i dzieci, sprzątanie) choć potrafi wypełnić
    cały dzień, to jest idiotyzmem nr 2. Bo człowiek jest przede wszystkim intelektem i
    tylko dla inspiracji został osadzony w świecie fizycznym w ludzkim ciele. Świat
    fizyczny dostarcza problemów do rozwiązania - zadaniem człowieka jest rozwiązanie
    tych problemów (ponoć każdy problem ma wbudowane rozwiązanie - tyle, że to
    rozwiązanie nie może być warunkowane)

    No cóż. Ja mam na to inne spojrzenie.
    Dla mnie Wszechświat jest Tajemnicą, której nigdy nie poznamy.
    Czy człowiek jest intelektem - nie wydaje mi się.
    Jest splotem ciała i ducha, i jeżeli zaniedbuje ciało, to również
    duch na tym cierpi.
    Wolność ludzka polega na tym, że stawiamy sobie cele, które potem
    próbujemy realizować.
    Jean Paul Sartre pisał, że tym się różni rzeczywistość od snu/urojenia,
    że rzeczywistość jest inna od tego, czego byśmy chcieli, i że jest
    zasadniczo inna, niż myślimy, że jest - dlatego podejmując różne
    próby, ponosimy porażki. We śnie czy w marzeniach możemy odnosić same
    sukcesy. Marzenia nie stawiają takiego oporu, jak rzeczywistość.