    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 26 Jul 2018 01:03:28 -0700 (PDT)
    Subject: Re: List do programistamag.pl
    From: g...@g...com

    W dniu czwartek, 26 lipca 2018 09:15:20 UTC+2 użytkownik Maciej Sobczak napisał:

    > Z ciekawości zapytam. Skoro masz terminal i ssh, to zapewne masz też jakiś
    komputer. Dlaczego nie edytowałeś swojej pracy na lokalnym komputerze? Wtedy gotowe
    pliki mógłbyś wrzucić na serwer i ewentualnie na serwerze uruchomić unikalny program
    (bo nie masz go lokalnie) przetwarzający te pliki.
    > Zaleta tego scenariusza jest taka, że edycja, która jest czynnością długotrwałą i
    absorbującą użytkownika, może być zoptymalizowana pod względem komfortu, natomiast
    przetwarzanie plików to zadanie typu batch, któro w ogóle użytkownika nie absorbuje i
    wtedy komfort nie jest potrzebny.

    > Czyli: rozumiem odpalanie zadań w archaicznym terminalu na zdalnym serwerze,
    natomiast nie rozumiem długotrwałej pracy z komputerem w ten sposób.

    > Przykład: nikt nie edytuje plików na build serverze. Wszyscy edytują u siebie,
    nawet jeśli build server jest zdalny.

    > Więc dlaczego?

    O ile Twoje wnioskowanie jest poprawne, o tyle założenia są błędne.
    Tzn. w tej chwili owszem, mam komputer, ale w tamtym czasie mój komputer
    dogorywał i trochę pracowałem na sprzęcie pożyczonym od kolegi,
    któremu nie chciałem za bardzo ingerować w konfigurację, a trochę
    na uczelnianych komputerach, na których w ogóle nie można było
    instalować większych programów (ilość danych, jakie każdy mógł
    trzymać w swoim katalogu domowym, to było chyba 30 albo 50 MB,
    a o instalację większych programów trzeba było prosić administratora.
    Z tego co pamiętam, i tak się cieszyłem, że sobie tam zdołałem
    zbudować ekg)

    > Ostatnią większą rzecz jaką zrobiłem to był LaTeX wygenerowany z czegoś graficznego
    (z czego mogłem wygenerować również coś innego, np. HTMLa). Bardzo sobie to chwalę i
    polecam.