  • Data: 2020-01-10 09:31:01
    Temat: Re: Ludzie piece strugają
    Od: dantes <d...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 10 Jan 2020 08:43:43 +0100, Sir_Robak napisał(a):

    > Ok ile to to by kosztowało gdyby ktoś z forumowiczów miał wykonać?
    > Nie ukrywam że aż tak biegły nie jestem, a nie chiałbym sie narobić i
    > popsuć tym bardziej że koledze pomagam po prostu.
    >
    > Robak

    Wg. zapewnień autora projektu, części pozyskał ze starego UPS'a.
    Nie wiem czy widziałeś ten projekt, ale nawet jeśli nie,
    to nie jest aż tak skomplikowany, a sama płytka nie jest trawiona tylko
    ma wyfrezowane tzw. wyspy o dużych powierzchniach miedzi.
    Poradzić powinien sobie każdy początkujący elektronik.

    Trzeba uważać tylko na duże prądy rzędu 1200 [A]... zatem 18+... ;)

    "Najdroższe" będą tranzystory (2 szt.) oraz kondensatory (8 szt.)
    bo te ostatnie muszą być dobrej klasy. Ale te ostatnie można wydłubać
    z UPS'ów. Cały projekt to zaledwie 14 elementów.
    Cewka indukcyjna ("grzewcza") wykonana jest z rurki miedzianej
    o zewnętrznej średnicy 5 [mm].

    Jeśli potrafi ktoś posługiwać się lutownicą to bez problemu sobie poradzi.
    Nawet osoba początkująca, gdyż w artykule jest wszystko dokładnie opisane.
    A w przypadku konieczności "zmodyfikowania" już samej cewki celem
    dopasowania jej "rozmiarów" do elementów poddawanych obróbce cieplnej
    to myślę, że o poradę można by było zwrócić się już do samego autora
    projektu.

    Co do kosztów... to projekt powinien zamknąć się w granicach 50-100 PLN za
    same podzespoły z obudową, a może mniej. Nie wiem jakie są ceny
    zastosowanych tranzystorów i kondensatorów, bo reszta elementów to jakieś
    drobiazgi.

    Z kolei obudowa całego urządzenia została zaadaptowana z jakiejś
    samochodowej przetwornicy, i można by było poszukać "czegoś" na jakimś
    szrocie elektrycznym. I proponowałbym właśnie znaleźć najpierw obudowę na
    elektronikę i do tej obudowy dopasować płytkę z elementami.