  • Data: 2015-04-09 13:21:59
    Temat: Re: Magazynowanie energii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:3d21eb6b-5525-4ee8-ac15-5b81f7293487@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 8 kwietnia 2015 17:10:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >Większa część wybrzeża morza Bałtyckiego jest z bele czego, a jakoś
    >jeszcze nas nie pożarło.

    W Trzesaczu moga miec inne zdanie.
    Ale tam nie mamy turbin mocy paruset MW ..

    >Geomembrana wystarczy.

    Hm, na 30 lat ?

    >Się dobiera średnice do długości, się nie ma strat.

    Koszta jednak rosna.

    >Od czegoś trzeba zacząć. Podziała pare lat, będą doświadczenia,
    >postawi się większe.

    Baltyk, caly Baltyk wypompowac :-)
    Niestety - Baltyk ma niekorzystne warunki, dlatego proponuje Gibraltar
    :-)

    >Taki pomysł sowieci mieli (Penżyńska elektrownia pływowa), ale szlag
    >go trafił.

    Nie, plywowa mi sie nie podoba. Male te plywy, malo pradu.
    A tu odgrodzic morze od oceanu i mozna wpuszczac wody tyle ile
    odparowuje.
    A to zdaje sie dosc sporo.

    J.