  • 1. Data: 2012-05-10 07:15:17
    Temat: Małe przekładnie kątowe
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Bezskutecznie szukam *małej*, gotowej przekładni kątowej, zdolnej
    przenieść moment maks. 2 Nm przy obrotach 500-1000/min i zamienić
    położenie wału z pionu na poziom. Pożądana wysoką trwałość, raczej
    odpadają zabawki modelarskie. Google upiera się przy urządzeniach do
    napędu czołgów i lokomotyw. Kardany odpadają z uwagi na pulsacje
    momentu. Jakieś sugestie ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2012-05-10 09:40:27
    Temat: Re: Małe przekładnie kątowe
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "PeJot"
    >Kardany odpadają z uwagi na pulsacje momentu.

    Nie wszystkie pulsują.

    Robert

  • 3. Data: 2012-05-10 14:03:46
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.05.2012 07:15, PeJot pisze:
> [...]
    > odpadają zabawki modelarskie. Google upiera się przy urządzeniach do
    > napędu czołgów i lokomotyw. Kardany odpadają z uwagi na pulsacje

    w szlifierkach kątowych występują owe, ale nie wiem czy parametry będą
    dla Ciebie OK.
    Co do jakości to dostępny pełen wachlarz, od tych za 40zł w górę..

  • 4. Data: 2012-05-10 14:28:29
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-05-10 14:03, Albercik pisze:

    > w szlifierkach kątowych występują owe, ale nie wiem czy parametry będą
    > dla Ciebie OK.

    One mają dosyć spore przełożenie, mnie pasuje 1:1.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2012-05-10 14:32:32
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Albercik <n...@g...pl> napisał(a):
    ątowych występują owe, ale nie wiem czy parametry będą
    > dla Ciebie OK.
    > Co do jakości to dostępny pełen wachlarz, od tych za 40zł w górę..
    Chyba w marzeniach sennych są dostępne. Jak potrzebowałem koła zębate to
    wyszło że będę je miał jak dorobią mi frez i sam sobie zrobię. Albo akurat
    tych nie ma, albo wagon trzeba kupić. A tak ogólnie to żebym dupy nie zawracał
    z trzema kołami. Dostępność to nie to samo że na jakiejś stronie w necie są
    tylko czy można kupić i ile z tym pierdolenia.

  • 6. Data: 2012-05-10 14:37:35
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-05-10 14:28, PeJot pisze:

    > One mają dosyć spore przełożenie, mnie pasuje 1:1.

    No ale pomysł z elektronarzędziami OK, szukam *przystawek kątowych* do
    wiertarki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2012-05-10 14:43:16
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 10 May 2012 14:37:35 +0200, PeJot <P...@o...pl> wrote:

    >No ale pomysł z elektronarzędziami OK, szukam *przystawek kątowych* do
    >wiertarki.
    Dwa - trzy dygodnie temu kupiłem w Lidlu, nie pamiętam czy koło 20 zł,
    czy 50.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 8. Data: 2012-05-10 14:49:19
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-05-10 14:43, Grzegorz Krukowski pisze:

    > Dwa - trzy dygodnie temu kupiłem w Lidlu, nie pamiętam czy koło 20 zł,
    > czy 50.

    Pamiętam, ale przy tej cenie zapewne koła zębate z plasticinium.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2012-05-10 14:52:48
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 10 May 2012 14:49:19 +0200, PeJot <P...@o...pl> wrote:

    >Pamiętam, ale przy tej cenie zapewne koła zębate z plasticinium.
    Ale były. Jak kiedyś czegoś takiego szukałem po Castoramach i.t.p. to
    obsługa robiła wielkie oczy ... A takie rzeczy to były w książeczkach
    (niemieckich) do majsterkowania z lat 70ych ;) W każdym razie do
    wkrętarki się nadaje.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 10. Data: 2012-05-10 15:13:11
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.05.2012 14:32, kogutek pisze:
> [...]
    > z trzema kołami. Dostępność to nie to samo że na jakiejś stronie w necie są
    > tylko czy można kupić i ile z tym pierdolenia.

    Ale ja pisałem że całą szlifierkę można za 40zł kupić. zębatki wyrwać a
    reszta na "przyda się" albo recykling.
    A co do samych zębatek to na targu kiedyś u "ruskich" widziałem.