    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mały kondensator tantalowy
    Date: Thu, 1 Sep 2016 19:02:41 +0200
    <npp5t1$1sf$1@dont-email.me> <npsi23$p9s$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <nq06vt$9qi$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    <nq1fal$g1d$1@node2.news.atman.pl> <nq1l90$3hl$1@news.chmurka.net>
    <nq1pfv$pug$1@node2.news.atman.pl> <nq1qe5$592$1@news.chmurka.net>
    <nq3kik$h4t$1@node2.news.atman.pl> <nq3s5u$ofl$1@node2.news.atman.pl>
    <nq3smi$p0l$1@node2.news.atman.pl> <nq406c$sav$1@node2.news.atman.pl>
    <nq76tn$t43$1@node2.news.atman.pl> <nq8ree$pi0$1@news.chmurka.net>
    <nq9fe9$1oj$1@node2.news.atman.pl> <nq9h5m$1s1$1@news.chmurka.net>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:nq9h5m$1s1$1@news.chmurka.net...
    > Oczywiście, że "no trudno jest niedoskonałość".
    > Oferta doskonałych kondensatorów 0603 kończy sie na 10nF, niedoskonałych
    > na 4u7.
    > W kondensatorach blokujących duża pojemność zapewnia proporcjonalnie
    > lepsze tłumienie zakłóceń, a 4u7 to zdecydowanie więcej niż 10n.

    Ale to chyba przy niskich napięciach, może lepiej jednak użyć zwykłych, bo
    jak trafię na obwód pod wyższym napięciem, to jednak z tłumieniem nie będzie
    już tak zabawnie, na razie próbuję pomysleć, czy dało by się tę wadliwość
    wykorzystać np. do modyfikacji dźwięku gitary, aby odkształcić sinusoidę, bo
    ciekaw jestem, jak ta niedoskonałość wpływa na przebieg właśnie. Lampiaki
    ZTCP, łagodnie przycinają szczyty, ten by je jak to powiedzieć...
    eksponował, myślę, o połączeniu tego w baterię nadającą przebiegowi coś na
    kształt garbu wielbłąda. Niestety, oscyloskopu, ani generatora nie mam, bo
    zasilacz, by wpłynąć napięciem na właściwości, oraz same kondensatory na
    płycie, to mam... i już bym leciał zestawiać układ pomiarowy i porównywać. O
    analizatorze widma, to w tej chwili nawet nie marzę, choć w pracy miałem
    taki od OIDP 9 kHz, do 23, czy 26 GHz, nawet dwa, jeden Schlumberger, a
    drugi nie pamiętam, z wyjściem na ploter.

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"