    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Materiał magnetyczny na filtr RFI
    Date: Sun, 09 Jun 2019 14:49:19 +0200

    > Ja myślę że to nie jest kwestia kompensacji tylko zakłóceń,
    > trzeba by w falowniku dołożyć kondensatorów i zobaczyć efekt.

    Ale gdzie chcesz dołożyć, na szynie DC?
    A może na wejściu falownika liczysz na wygładzenie pojemnościami?
    Dokładał już kostkę filtru - pisze że nie pomogło.
    Pamiętaj też, że Kiki już ma bierną pojemnościową.

    Swoją drogą, jak się teraz zastanawiam. Na filtry wydali już trochę
    kasy. Teraz plątamy się w rozwiązaniach, bo raz jest problem z mocą
    bierną, a chwilę później z zakłóceniami. Może taniej jest po prostu
    wymienić falowniki na nowe? Co prawda LS-y...znaczy LG nie pamiętam żeby
    tak fatalne były, ale może nie warto walczyć z nimi?
    3kW nie tak znowu wiele kosztuje. Dodatkowo może się okazać, że nie
    wszystkie warto wymienić, bo część pracuje nastawczo tylko. Tutaj już
    tylko Kiki może zaopiniować.

    Jeszcze jedna myśl mi nie daje spokoju (na moim przykładzie). W
    pierwszej hali same falowniki w maszynach, komputery, startery
    elektroniczne do oświetlania całej hali, LED-y w budynku socjalu, nawet
    kompresor ma falownik. Nie obserwuję jakoś problemu z bierną
    pojemnościową czy zakłóceniami. Sprawdzę to jeszcze.

    Miłego.
    Irek.N.