  • 11. Data: 2010-08-30 14:14:19
    Temat: Re: Mazda RX-8 czy BMW 325
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
    news:i5cu96$71l$1@news.onet.pl...

    > Do wad dopisz remont kapitalny silnika co 60-80kkm.

    Polegajacy na wymianie uszczelniaczy.

    > Albo mi się wydaje albo są to zupełnie dwa różne auta, albo sportowy wózek
    > albo rodzinne auto (takie dla rodziny 2+1)

    2+1 bez problemow pojedzie w RX-8.

    > A chcesz nowsze auto, przy którym sam nie będziesz nic robić czy jakieś
    > starsze, dla którego będziesz się z przyjemnością oddawać, dłubiąc przy
    > nim z pasji?
    > Może Mitsu 3000GT z silnikiem VR4?

    Masz namyslni zarznietego przez dziewieciu poprzednich wlascicieli w dresie
    trupa po trzech wypadkach?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 12. Data: 2010-08-30 18:22:45
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 30 Aug 2010 13:14:19 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Polegajacy na wymianie uszczelniaczy.

    No chyba że trochoida też już nie trzyma swojej geometrii.

    A przy okazji: ilu ludzi w PL nie jest w stanie tego spieprzyć?
    Albo w ogóle wie, jak się do tego zabrać?

    r.
    _____________

  • 13. Data: 2010-08-30 21:07:45
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Chlorek potasu" <3...@3...com> napisał w wiadomości
    > Mam dylemat w kwestii wyboru jednego z samochodów Mazda RX-8, silnik 1.3
    > Wankla (231 KM) lub BMW 325. Rocznik, który mnie interesuje to ok.
    > 2003-2004, lub kwota 35-40k.
    >
    > Mazda RX-8
    >
    > Zalety: super przyspieszenie, niebanalny design, super trzymanie drogi
    > Wady: zużycia paliwa nawet do 25 l/100 km

    To jest jedna z niewielu wad, która w skali problemów, jakie może ten
    samochód sprawić, może być spokojnie przemilczana.
    Powiem też, że zupełnie niedawno w tym przedziale cenowym wyzbyłem się
    Subaru WRX-a 2.5T z 2006 roku, wersja co prawda ameryka i była po strzale w
    dupę (naprawiona), ALE z absolutnie nienaruszonym układem napędowym i
    przebiegiem autentycznym 37 tys mil. I w życiu bym się na RX-8 nie
    wymienił - przy podobnym zużyciu paliwa (albo nawet mniejszym w WRX) fun z
    jazdy o niebo większy.

    > BMW 325
    > Zalety: duży wybór, większe wnętrze
    > Wady: drętwe wnętrze, słabiutki silnik, cena
    >
    > Zużycie paliwa nie ma dla mnie większego znaczenia, nie jestem
    > akwizytorem, przejeżdżam dziennie 30 km.
    >
    > Poprzednio miałem Mitsubishi Eclipse 2G i byłem bardzo zadowolony z tego
    > samochodu, więc raczej skłaniam się ku japońcowi. Jakieś sugestie?

    No to akurat jeśli chodzi o awaryjność, to rx-8 nie jest tutaj godna, żeby
    ją nazwać "japońcem" pod tym względem. Raczej uderza w klimaty wczesno
    włoskie ;)

    Jurand

  • 14. Data: 2010-08-31 12:43:14
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message

    > No chyba że trochoida też już nie trzyma swojej geometrii.
    >
    > A przy okazji: ilu ludzi w PL nie jest w stanie tego spieprzyć?
    > Albo w ogóle wie, jak się do tego zabrać?

    A tego nie wiem, ale silnik miesci sie w torbie na ramie, wiec zaden problem
    wyslac go za kilka zlotych na drugi koniec polski do fachowca.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 15. Data: 2010-08-31 12:45:17
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jurand" <j...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > przebiegiem autentycznym 37 tys mil. I w życiu bym się na RX-8 nie
    > wymienił - przy podobnym zużyciu paliwa (albo nawet mniejszym w WRX) fun z

    WRXem jezdze i mysle, czy by wlasnie na RX-8 nie zmienic. Spalanie imprezy o
    polowe mniejsze, ale jakosc wykonczenia, uzyte materialy, wreszcie sam
    wyglad mazdy (w srodku przede wszystkim) to zupelnie inna liga.. Minus to
    naped na tylko jedna os, zima czy na mokrym AWD objedzie mazde dookola.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 16. Data: 2010-08-31 21:48:42
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    "Jurand" <j...@i...pl> wrote in message

    > WRXem jezdze i mysle, czy by wlasnie na RX-8 nie zmienic.

    No to będzie jak w bajce "zamienił stryjek"...

> [...]
    > materialy, wreszcie sam wyglad mazdy (w srodku przede wszystkim) to
    > zupelnie inna liga.. Minus to naped na tylko jedna os, zima czy na mokrym

    Jak szukasz lansowozu, to sobie kup jakiegoś Merca CLK ;) A jak auta do
    jeżdżenia - to jest naprawdę wiele ciekawszych aut, niż RX-8.

    Jurand.

  • 17. Data: 2010-09-01 05:49:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Jurand

    > Jak szukasz lansowozu, to sobie kup jakiegoś Merca CLK ;) A jak auta do
    > jeżdżenia - to jest naprawdę wiele ciekawszych aut, niż RX-8.

    Ano właśnie. RX-8 to takie trochę auto dla pasjonata techniki i miłośnika
    nietypowych gadżetów, który jest gotowy znieść trochę wyrzeczeń i chuchać
    nad silnikiem.

    --
    ignorance is bliss

  • 18. Data: 2010-09-01 11:12:19
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
> [...]
    > nietypowych gadżetów, który jest gotowy znieść trochę wyrzeczeń i chuchać

    Czyli zupelnie jak subaru.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 19. Data: 2010-09-01 16:15:50
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
> [...]
    > nietypowych gadżetów, który jest gotowy znieść trochę wyrzeczeń i chuchać

    Nie. Subaru to doskonały napęd i w miarę trwały silnik oraz bezproblemowa
    dostępność do wszelkiego rodzaju części - zarówno typowych eksploatacyjnych,
    jak i tuningowych.
    RX-8 to jest na naszym rynku wynalazek, z praktycznie zerową wiedzą serwisów
    na temat tych aut, oraz maksymalnie wynalazkowym silnikiem, obudowanym w
    piękne nadwozie.

    Jurand.

  • 20. Data: 2010-09-01 16:22:46
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > RX-8 to jest na naszym rynku wynalazek, z praktycznie zerową wiedzą
    > serwisów na temat tych aut, oraz maksymalnie wynalazkowym silnikiem,

    Polski rynek niezbyt mnie interesuje akurat. ale nie przesadzaj z tym
    napedem. Wiskoze mozna zabic zjechanymi oponami na jednej osi i zle dobranym
    cisnieniem (podobno, moja zyje), silniki zlopia olej i trzeba pilnowac
    dolewek, panewki tez do wybitnie trwalych nie naleza.

    Co sie w RX8 takiego psuje poza ew. silnikiem, ktorego kompletna regeneracja
    to w zasadzie wymiana kilku czesci, co ogarniajacemu temat mechanikowi
    zajmie jeden dzien?

    Pozdrawiam
    Kamil