  • 21. Data: 2011-10-16 12:09:40
    Temat: Re: Megrims, może powinieneś ....
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-10-2011 11:41, to pisze:

    > Już nie wspominając o tym, że w czasach mojego dzieciństwa na każdym
    > bazarze można było kupić samochodziki działające na podobnej zasadzie.
    > Wynalazek jak cholera. ;)

    I samo kółko zamachowe ważyło tyle co 10 samochodzików ;)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 22. Data: 2011-10-16 12:43:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-16 12:05, z pisze:

    > Rozumiem że widziałeś to urządzenie na własne oczy, a nawet uderzyło w
    > Twój palec. Możesz zatem powiedzieć stanowczo że nie działa.

    Mam wrażenie że nie mamy tego samego na myśli mówiąc że urządzenie nie
    działa.

    Bo to urządzenie oczywiście jest zwykłą przekładnią, która działa tak
    jak działają wszystkie inne tego typu urządzenia, zgodnie z prawami
    fizyki które powinny być znane każdemu kto ukończył szkołę podstawową.
    W szczególności w zakresie sił i przyspieszeń towarzyszących zmianie
    prędkości.

    A jeżeli chodzi o "miękkie" wytracenie prędkości, to jest to możliwe,
    rozmaite urządzenia do tego są szeroko stosowane w praktyce w wielu
    dziedzinach techniki.

    Natomiast pan Łągiewka wraz z kolegami twierdzi, że jego urządzenie
    pozwala zmieniać prędkość bezsiłowo i bez przyspieszeń.
    Urządzenie jest prezentowane w sposób, który dla kogoś kto nie potrafi
    uzymysłowić sobie tego co widzi, daje wrażenie jakiś niesamowitych
    właściwości.

    A jedynie takie "magiczne" działanie mogłoby być wartością dodaną tego
    urządzenia.
    Bo samo zagadnienie wytracania energii kinetycznej dla obecnej techniki
    nie jest żadnym problemem - chociażby hydraulika, pod chyba każdym
    względem lepsza od przekładni mechanicznej.

    > PS. 2. Zrozumiałbym jeszcze negację przez nieopłacalność, gabaryty
    > urządzenia, trudności technologiczne...

    Obecnie stosowane urządzenia są lepsze od tego zderzaka, do tego są
    prostej konstrukcji.

  • 23. Data: 2011-10-16 12:46:14
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-10-16 12:05, z wrote:

    > PS. 2. Zrozumiałbym jeszcze negację przez nieopłacalność, gabaryty
    > urządzenia, trudności technologiczne...
    > Ciągle słyszę że to bujda i że praktycznie i teoretycznie nie działa i
    > jeszcze że prawa fizyki nie pozwalają żeby działało :-)

    OMG - ZŁ to zwykła wielorazowa strefa zgniotu. I jako taka działa (choć
    jak słusznie zauważyłeś przez gabaryty i nieopłacalność się ie
    sprawdzi:P Problem wew tym, że sam Łągiewka twierdzi co innego;)

    Shrek.

  • 24. Data: 2011-10-16 13:01:34
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2011 12:46:14 +0200, Shrek napisał(a):

    > OMG - ZŁ to zwykła wielorazowa strefa zgniotu. I jako taka działa (choć
    > jak słusznie zauważyłeś przez gabaryty i nieopłacalność się ie
    > sprawdzi:P Problem wew tym, że sam Łągiewka twierdzi co innego;)

    Twierdzil. Teraz juz tylko puszcza oko i sugeruje, bo ludzie go wysmiewali.

    To juz sie ciagnie latami... Pamietam pierwsze filmy z eksperymentów z
    poldolotem w roli glownej. To bylo jakos w latach 90 ub. w.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 25. Data: 2011-10-16 13:53:45
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-10-2011 12:43, Tomasz Pyra pisze:

    > Bo samo zagadnienie wytracania energii kinetycznej dla obecnej techniki
    > nie jest żadnym problemem - chociażby hydraulika, pod chyba każdym
    > względem lepsza od przekładni mechanicznej.

    No właśnie. Chyba prościej i skuteczniej zrobić amortyzatory olejowe z
    regulowanym przepływem w zależności od zapotrzebowania...

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 26. Data: 2011-10-16 14:01:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-16 13:53, DoQ pisze:

    > No właśnie. Chyba prościej i skuteczniej zrobić amortyzatory olejowe z
    > regulowanym przepływem w zależności od zapotrzebowania...

    No tylko hydraulika nie ma "magii" wyłączającej siły bezwładności ;)

  • 27. Data: 2011-10-16 14:09:06
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-10-2011 14:01, Tomasz Pyra pisze:

    > No tylko hydraulika nie ma "magii" wyłączającej siły bezwładności ;)

    Zawsze można pobajerować, że np. szybki procesor umożliwia wyłączenie
    tej siły poprzez odpowiednie sterowanie ;)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 28. Data: 2011-10-16 14:13:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Oct 2011 12:05:31 +0200, z napisał(a):

    > Rozumiem że widziałeś to urządzenie na własne oczy, a nawet uderzyło w
    > Twój palec.

    Sluchamy dalej z uwaga.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 29. Data: 2011-10-16 14:46:01
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "DoQ"

    > I samo kółko zamachowe ważyło tyle co 10 samochodzików ;)

    Moje mialo jeszcze "kamień" od zapalniczki i pięknie błyskało iskierkami
    :)

  • 30. Data: 2011-10-16 15:08:22
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > OMG - ZŁ to zwykła wielorazowa strefa zgniotu. I jako taka działa (choć
    > jak słusznie zauważyłeś przez gabaryty i nieopłacalność się ie
    > sprawdzi:P Problem wew tym, że sam Łągiewka twierdzi co innego;)

    No nie tak znowu zwykła, zobacz jak sobie z JERK-iem ślicznie poradził.

    __
    Pzd,
    Irek.N.