    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mini g?o?niki
    Date: Fri, 23 Jun 2017 11:29:08 +0200

    W dniu 2017-06-23 o 11:04, Kamil pisze:

    > Podpis pod obrazkiem determinuje wszystko? Zdumiewa mnie Twoje podejście.
    > Przypomnę. Dwa wejścia, w domyśle stereo, dwa wzmacniacze pracujące na
    > jeden
    > głośnik. Czyli już nie stereo. Tak ma być? Taki scalak mam w zestawie dóch
    > głośniczków do komputera. Głośniki mają po 4 om. W datasheet jest wymóg 8
    > om. Połączyłem oba głośniki szeregowo i gadają, ale nie w stereo. Takie
    > małe
    > oszustwo :) A może można inaczej? Nie ma na płytce kondensatorów
    > elektrolitycznych.

    Nie uwzględniłem możliwości takiego oszustwa.
    Od początku wyglądało na stereo to usiłowałem się doszukać tego drugiego
    kanału. Też pisałeś o wzmacniaczu dwukanałowym.

    Jak masz jedno napięcie zasilające wzmacniacz to możesz:
    - sygnał wyjściowy (którego składowa stała jest różna od 0) przepuścić
    do głośnika przez elektrolit (oddziela składową stałą),
    - zrobić sygnał symetryczny do wyjściowego i głośnik włączyć między te
    sygnały (ich różnica ma składową stałą 0). Oszczędzasz na elektrolitach
    i zyskujesz 2 x wyższe napięcie sterujące głośnikiem = 4 x wyższa moc
    (przy tym samym napięciu i rezystancji głośnika).
    W tym scalaku masz robienie tego sygnału symetrycznego.
    On nie ma dwu wyjść tylko jedno przeciwsobne.
    Jakby miał dwa wyjścia to miałby też dwa wejścia, a tu chyba nie masz
    wątpliwości, że jest jedno. Czy może też myślisz, że to są dwa
    niezależne wejścia stereo?
    P.G.