    From: jacek pozniak <j...@f...pl>
    Date: Tue, 12 Jun 2018 10:42:11 +0200
    Subject: Re: Moduł "RTC do Arduino"
    Newsgroups: pl.misc.elektronika

    > Przecież tam są stosowane te same scalaki, które można kupić w TME za
    > kilka złotych. Zmontowane na kawałku PCB według schematu aplikacyjnego.
    > Jedyna różnica jest taka, że moduł jest projektowany z myślą o ludziach,
    > którzy:
    > 1) Dopiero zaczynają zabawę z elektroniką i jeszcze nie do końca
    > ogarniają projektowanie PCB i lutowanie.
    > 2) Budują bardzo wczesną wersję swojego projektu na płytce stykowej.

    Potrzebuję podłączyć w gotowym urządzeniu do kilku pinów, na kabelkach, nie
    będę płytki robił ani kombinował (mam nadzieję, że nie będę musiał)
    Istniejące urządzenie jest przewidziane pod RTC ale się okazało, że
    musiałbym zmienić Atmega128 na wersję L, potem pewnie coś jeszcze nie zagra
    bo nie robiłem nigdy RTC na Atmega. A czasu brak. :(
    Więc wolę spróbować taki modulik.
    Źródła do softwareowego I2C gdzieś mam więc je powyginam aby pasowały.
    Obym nie żałował :)

    > Jako podtrzymywania zasilania używałem raczej kondensatorów o dużej
    > pojemności, niż bateryjek.
    Ja zawsze baterii :)

    > Zwracałbym tylko uwagę ja jedną rzecz w tych tanich modułach dla Arduino
    > - kiedyś trafiłem na taki, w którym połączenia były wykonane z myślą o
    > ładowalnej bateryjce. Żeby zastosować standardową, trzeba było usunąć
    > jeden rezystor. Na szczęście to zauważyłem...
    No właśnie takich akcji się obawiam :)

    jp