  • Data: 2019-04-03 14:02:46
    Temat: Re: Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
    Od: knrdz <x...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-02 o 15:52, pueblo pisze:

    > A co do mojego pytania głównego - jakaś opinia? Bo wydaje mi się, że nie
    > powinno być róznicy.

    Płyty podobnie jak wszystko inne się z czasem degradują. Czyli pojawiają
    się coraz większe ilości błędów, w pewnym momencie ich ilość przekroczy
    próg możliwości ich korekcji i dane przestaną się odczytywać. Jeśli
    płyta już na starcie ma tych błędów znacznie więcej (a taki jest efekt
    nagrania jej na byle jakiej nagrywarce), to oczywiście nastąpi to
    szybciej niż w przypadku gdy ta sama płyta została nagrana w poprawny
    sposób (nie za szybko) i na dobrej nagrywarce. Możliwa jest wręcz
    sytuacja że zła nagrywarka nagra (dobrą) płytę tak słabo, że dane nie
    odczytają się już zaraz po zapisie.