    From: knrdz <x...@t...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
    Date: Thu, 4 Apr 2019 00:21:50 +0200
    <q6haeq$enj$1@node1.news.atman.pl> <q6u01a$qhn$1@node2.news.atman.pl>
    <q6ua12$al4$1$Adam@news.chmurka.net> <q6vl3k$c41$1@node2.news.atman.pl>
    <q6vtgs$k8q$1@node2.news.atman.pl>
    <5c94f128$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c952934$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7krq6$s9c$1@node2.news.atman.pl> <guHnE.86789$fR6.64364@fx03.ams1>
    <q7q06o$k2j$1@node2.news.atman.pl>
    <5ca084c4$0$3538$426a74cc@news.free.fr> <Eo1oE.80985$Zc4.2668@fx08.ams1>
    <5ca0b8cb$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <3igoE.86512$QT7.65661@fx13.ams1>
    <5ca26b32$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7v2j3$b88$1@node2.news.atman.pl> <q826tr$55q$1@node2.news.atman.pl>
    <5ca51864$0$512$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-04-03 o 22:32, nadir pisze:

    > Doskonale wiem i rozumiem co to archiwizacja, ale nie pracuję dla NASA,

    Nie pisałem do Ciebie

    > moje dane nie muszą mnie przeżyć. A jak nie ma potrzeby przez 20-30 lat
    > do nich zaglądać, to znaczy, że ma też potrzeby ich archiwizować.
    > Koniec, kropka.

    To pisz wprost, że nie archiwizujesz plików, tylko na dyskach
    przechowujesz kilka kopii stosunkowo niewielkiej ilości danych, które na
    pewno potrzebujesz. Po co się zatem udzielasz w dyskusji na zupełnie
    inny, nie interesujący Cię temat, i do tego stosujesz w niej
    kategoryczne tezy które teraz sam negujesz? Żeby się pochwalić że masz 3
    dyski? Też mam, na "bieżące" dane łącznie kilkanaście terabajtów na 5
    dyskach (plus dwa 500-gigabajtowe na dwie kopie backupów), archiwizuję
    "nadwyżkę" i lepszego a jednocześnie przystępnego cenowo sposobu niż
    płyty DVD jeszcze nie znalazłem.

    > No i najważniejsze, co mi po skatalogowaniu z atrybutami, i nawet z
    > podglądem, jak muszę się i tak pierdolić z żonglerką płytami?

    Nikt nie neguje tego że pojemne dyski twarde są wygodniejsze do
    trzymania na nich danych, zaletą płyt jest ich cena i fakt że dzięki ich
    trwałości nie ma potrzeby wykonywania po kilku kopii danych (może poza
    jakimiś naprawdę krytycznymi). Jak już napisałem, to czego utrata mnie
    na pewno nie zaboli sam trzymam na dyskach.