eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Moment a moc
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 280

  • 71. Data: 2010-09-25 13:28:34
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    >> Hmm, czyli Wołgi, Moskwicze, Warszawy rządzą :)
    Po wyregulowaniu gaźnika, przerywacza, luzów zaworowych, napompowaniu kół,
    nie mieszczą się w założeniach.
    Oglądałem niedawno czarną Warszawę na weselu i właściciel zaklinał się, że
    pali 14l/100 km.
    No ale była zadbana i ważyła <1500 kg jeśli dobrze pamiętam.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
    i projektowania PCB


  • 72. Data: 2010-09-25 13:30:44
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Podpowiem tylko że moc jest zawsze ta sama niezależnie w którym miejscu
    > układu mierzona, bo nie podlega zmianie przy przechodzeniu przez
    > przekładnię (oczywiście pomijając niewielkie straty na tychże).
    15%
    S.


  • 73. Data: 2010-09-25 13:37:57
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Sep 2010 09:11:38 +0200, PcmOL wrote:
    >"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>> Co to jest automat lag?
    >> To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na 2000
    >> rpm.
    >> Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic :-)
    >
    >Do bani z takim automatem. Należy użyć przekładni elektrycznej.

    Sama przekladnia jeszcze tego nie zmieni.

    >Zero-latency zapewni bufor z pojemności elektrycznej.

    Owszem, ale bufor moze byc tez w innej postaci - kolo zamachowe,
    sprezyna, sprezony gaz, albo elektryczne przy przekladni mechanicznej

    Takie pomysly byly - pradnico-rozrusznik, wiekszy akumulator i moze
    wpomagac silnik.

    >Prostota konstrukcji - odpadają półośki, zwalające się przeguby,
    >przekładnie, wajchy i dylematy kiedy wajchą wajchować.

    Wbudowanie silnikow w piasty faktycznie jest kuszace.
    Szczegolnie jak widze problemy aut 4x4 - przeciez tego sie nie da
    dobrze zrobic mechanicznie :-)

    >Ekologia - jadąc 5km/h w miejskim korku, można spalinowca wyłączyć i
    >korzystać z małego akumulatora pomocniczego.

    Klima nie dziala, ogrzewanie nie dziala :)
    Ale to znow nie wymaga az tak drastycznych rozwiazan - dolozyc jeden
    silniczek do skrzyni.

    >Rozwiązanie z powodzeniem stosowane w rowerach, gdzie silnik BLDC montuje
    >się w miejsce piasty koła.

    Tylko ze samochod wymaga sporo wiekszej mocy, i juz nie jest tak latwo
    :-)

    J.


  • 74. Data: 2010-09-25 14:23:49
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: ALi <n...@l...org>

    Dnia 24-09-2010 o 09:34:57 Wangog <W...@g...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
    > moc silnika wyrazona z KM?
    > Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
    > silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
    > Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM (125
    > Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
    > Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".
    > Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to chodzi.

    Najważniejsza jest siła ciągu. Te moce, momenty to jakaś abstrakcja.

    --
    Pozdr.


  • 75. Data: 2010-09-25 15:04:03
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości:
    > On Sat, 25 Sep 2010 10:15:33 +0200, Bugatti wrote:
    >
    >>Jakbyś wsadził do
    >>wspomnianego ASZ skrzynie o tak małych wartościach przełożeń że na 4.
    >>biegu
    >>robiłbyś przy 4000 obr. 200 km/h to trwałoby to o kilkanaście sekund
    >>dłużej
    >>niż gdyby zwiększyć 4. bieg tak że przy 4 k rpm miałabyś (tak jak w serii)
    >>gdzieś koło 160 km/h - zaś 200 km/h osiągałbyś na piątce.
    >
    > No ale wtedy bym sie rozpedzal na 3-ce :-)

    Napisałem o zmniejszeniu przełożenia tylko dla 4. biegu. Więc nie
    rozpędziłbyś się na 3.ce.
    Na 3. @ 4000 ASZety robią ~ 110 km/h. Wkładając 4. obroty spadłyby poniżej
    2000 obr. co spowodowałoby że bardzo długo rozpędzałbyś się od 110 do 200
    km/h z powodu zbyt małego momentu obrotowego, który jest zasługą m.in.
    wielkości dawki paliwa a ta poniżej 2 k rpm byłaby mała z powodu laga turba
    do której ECU oblicza dawkę względem masy powietrza.

    > Tak czy inaczej - moment i przelozenie znikaja ze wzorow.
    > Zostaje moc .. ale taka ktora silnik rzeczywiscie ma przy obrotach
    > ktore wyjda. Stad w miare istotne czy silnik dostarcza duza moc w
    > szerokim zakresie obrotow, i czy skrzynia ma wystarczajaco geste
    > przelozenia.

    Nic nie znika.
    Moc i moment są że sobą powiązane wzorem który podałem.
    Tunner modując twój silnik nie zrobi Ci na twoje zawołanie 15 % przyrostu
    momentu obrotowego i 40 % przyrostu mocy dla tej samej prędkości obrolowej.

    W sumie moc została wprowadzona po to aby sprawiać ludziom
    zachwyt....wystarczyłby sam moment a najlepiej siła napędowa przy danej
    prędkości pojazdu.

    >>> Oczywiscie, ale pomijamy w obliczeniach, bo i tak nie mamy wplywu
    >>Pomijamy...ale to już mocno teoretyzujemy.
    >
    > Owszem, aczkolwiek w tej kwestii o ktorej dyskutujemy to w mniejszym
    > stopniu - opory samochodu sa prawie te same dla wszystkich silnikow.

    "Prawie" babe zabiło ;-P
    "Prawie" jest w sądzie ;>

    >>Bezwładność wynikająca z masy rozgrywa wielkie
    >>karty przy starcie zatrzymanym...to większość wie ;-)
    >
    > Polemizowalbym - wtedy raczej tarcie opon.
    > V^2 .. i energia przy malych predkosciach jest niewielka.

    poczytaj co to bezwładność mas.

    >>>>Dokładnie chodzi o pole powierzchni pod wykresem momentu obr. Zakładając
    >>>>że oba autka mają takie same parametry (które wypunktowałem powyżej)
    >>>>lecz
    >>>>inne silniki, to lepiej będzie przyspieszało to autko które ma większe
    >>>>pole pod
    >>>>wykresem - tutaj kłania się całka podwójna ;>
    >>>
    >>> Smiem twierdzic ze ta calka nie ma glebszego sensu.
    >>
    >>Bo ?
    >
    > No bo nie ma. Jednostka wychodzi dziwna.
    >
    > Jak chcesz to mozesz policzyc i zobaczyc od czego to zalezy,
    > przynajmniej teoretycznie.

    Jednostka wychodzi taka jak pole powierzchni...mm^2, cm...spójrz na wykresy
    z hamowni i zamiast jednostek mocy i momentu umieść [mm] nie zapominając o
    zachowaniu tej samej skali (np. 30 mm odpowiada 100 Nm) dla porównywanych
    silników....krzywe przebiegu momentu opisać funkcją wielomianu (np. excel ma
    takie cuś).

    Poczytaj do czego są całki (bo chyba już Ci się zapomniało że studiów ;-))
    to zrozumiesz że się da. ;-)

    > J.

    Pozdr.

    Bugatti


  • 76. Data: 2010-09-25 15:53:04
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 24.09.2010 Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał/a:
    > On Fri, 24 Sep 2010 12:54:20 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki
    ><k...@c...net> wrote:
    >
    >> Wykres mocy na kołach... taaa.
    >
    > No co. Nie da się? :)

    No da się da. Dobrze wiesz o co codziło ;)

    --
    ___________________________________________
    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net


  • 77. Data: 2010-09-25 15:55:16
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 24.09.2010 Bugatti <s...@m...pl> napisał/a:

    > - w wurcach otwarte dyfry

    Taaa ;)

    --
    ___________________________________________
    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net


  • 78. Data: 2010-09-25 16:26:59
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 25 Sep 2010 15:53:04 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki
    <k...@c...net> wrote:

    >> No co. Nie da się? :)
    >
    > No da się da. Dobrze wiesz o co codziło ;)

    Ojtam, ojtam. Skoro się da, to czemu go nie sporządzić? :>

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 79. Data: 2010-09-25 16:29:49
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 25 Sep 2010 13:37:57 +0200, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Szczegolnie jak widze problemy aut 4x4 - przeciez tego sie nie da
    > dobrze zrobic mechanicznie :-)

    Babulisz. Zwolnice/mosty portalowe i masz prześwit jak się masz.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 80. Data: 2010-09-25 16:38:23
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 25 Sep 2010 13:37:57 +0200, J.F. napisał(a):

    >>Prostota konstrukcji - odpadają półośki, zwalające się przeguby,
    >>przekładnie, wajchy i dylematy kiedy wajchą wajchować.
    >
    > Wbudowanie silnikow w piasty faktycznie jest kuszace.
    > Szczegolnie jak widze problemy aut 4x4 - przeciez tego sie nie da
    > dobrze zrobic mechanicznie :-)

    I tak, i nie. W terenówkach - pomysł doskonały. W szosówkach - niezbyt.
    Rośnie masa nieodsprężynowana, takie koło bedzie miało tendencję do
    skakania bo wybojach. Lepiej w takim przypadku sprawdzi się rozwiązanie z
    nieruchomym silnikiem i tradycyjną półosią.
    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 20 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: