  • 271. Data: 2010-09-30 06:59:42
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2010-09-28 03:56, Filip KK pisze:

    > Może mówicie o automatach starej generacji?

    5-cio letnia toyota to już stara generacja?

    W.

  • 272. Data: 2010-09-30 07:03:02
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2010-09-28 04:06, Filip KK pisze:

    > No to teraz wszystko jest jasne... Mowa o starych automatach! A ja tu
    > się rozdrabniam.

    A gdzie ja napisałem, że to jedyny automat jakim jeździłem??!!

    > W moim automacie w BMW nie ma czegoś takiego jak "automat-lag".

    nie wiem, nie jeździłem takim BMW. Sorry, jeździłem 320d, ale za krótko,
    by coś stwierdzić.

    W.

  • 273. Data: 2010-09-30 08:29:48
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Jesteś o krok od wynalezienia rozrządu suwakowego, który był
    > przez dziesiątki lat testowany/stosowany w przeróżnych
    > postaciach. I wciąż jego kolejne odmiany testują się i
    > wytestować się nie mogą.
    Nie widziałem tego suwakowego, ale myślałem raczej o pozostawieniu wałka
    w głowicy, ale:
    1) napędzanego silnikiem krokowym elektrycznym,
    2) wałek z otworami, będącymi zaworami.
    S.

  • 274. Data: 2010-09-30 10:31:11
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > rozrządu, czy desmodromiką, która ostała się w jednej marce
    > motocykli za bardzo grubą kasę. Próbowano też pneumatycznych
    Zainteresowałem się tym dlaczego jeden wałek więcej z dźwigniami
    robi wielką kasę:

    "The Ducati Desmosedici RR is a ___limited___ production road-legal version
    of the Desmosedici MotoGP racebike.

    Ducati made ___1,500___ Desmosedici models for public purchase. The bike was
    launched at the 2006 Italian MotoGP event. The entire 500 unit allocation
    for the United States ____sold out in five hours____."

    Jeżeli 500 szt. sprzedaje się w 4 godziny, a firma nie wyprodukuje więcej
    niż 1500 szt.,
    bo nie chce, to jak niby ta cena może być niska?

    Zdaje się, że Ducati jeszcze straszy patentami, których miał mnóstwo.

    Przyjrzałem się tym rozrządom i wydaje mi się, że nie tędy droga.
    Głównym powodem zastosowania tych mechanicznie otwieranych i domykanych
    zaworów,
    było zwiększenie zakresu RPM i przez to zwiększenie mocy średniej.
    Ale komplikuje to mechanikę. Znowu wałek lub dwa więcej.

    Nie mam czasu niestety poczytać o tych suwakowych, ale faktycznie
    trafia do mnie fakt, że ten nagar będzie się gdzieś gromadził.

    Wydaje mi się, że obrotowe zawory miałyby z tym mniejszy problem,
    gdyż nagar samoistnie by był usuwany przez ciągły obrót wałka i wyrzucanie
    nagaru przez dziurę/zawór po 180st.
    Takie zagięcie suwaka w 360 st.
    Co sądzisz?
    To jest tak proste, że aż dziwi, że nikt nie poszedł w tym kierunku.
    Może były jakieś próby?
    S.

  • 275. Data: 2010-09-30 12:22:39
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 30 Sep 2010 08:29:48 +0200, Sylwester Łazar
    <i...@a...pl> wrote:

    > Nie widziałem tego suwakowego, ale myślałem raczej o pozostawieniu wałka
    > w głowicy, ale:
    > 1) napędzanego silnikiem krokowym elektrycznym,

    1. Coś nadal musi zamykać te zawory. Sprężyna (a to oznacza, że
    potrzebny jest mocny silnik) albo desmodromika (a do tego nie
    potrzeba napędu elektrycznego, za to choćby regulacja tego jest
    kłopotliwa). Elektryczny napęd musi gwarantować idealną
    synchronizację z biegiem silnika (również z jego ewentualną
    nierównomiernością). Inaczej mamy żelazny deszcz.

    > 2) wałek z otworami, będącymi zaworami.

    Suwak obrotowy:

    http://www.isdm.co.uk/aspin/AspinEssay/essay.htm

    Naprawdę nie wymyślasz niczego nowego :)))

    r.
    _____________

  • 276. Data: 2010-09-30 12:39:14
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 30 Sep 2010 10:31:11 +0200, Sylwester Łazar <i...@a...pl> wrote:

> [...]
    > launched at the 2006 Italian MotoGP event. The entire 500 unit allocation

    Ducati stosuje desmodromikę we wszystkich swoich motocyklach.
    To jest ten sam silnik, tylko w różnych wariantach (chłodzone
    powietrzem/wodą, dwu, trzy, czterozaworowe, różne pojemności),
    ale zawsze jest to twin w układzie L i rozrząd desmo. Łączną
    produkcję można liczyć raczej w dziesiątkach tysięcy rocznie.

    > Ale komplikuje to mechanikę. Znowu wałek lub dwa więcej.

    Wałek może być ten sam, tylko musi mieć krzywki otwierające i
    zamykające. Więcej dźwigienek, większa komplikacja, trudniejsza
    regulacja. W skrócie, w normalnych pojazdach życie w zgodzie z
    KISS ma sens.

    > Nie mam czasu niestety poczytać o tych suwakowych, ale faktycznie
    > trafia do mnie fakt, że ten nagar będzie się gdzieś gromadził.

    Będzie się zbierał na krawędziach okien i będzie się
    przedostawał na gładzie suwaków. Co oznacza problemy ze
    szczelnością. Poza tym taki suwak oznacza też konieczność
    posiadania w głowicy dużego, litego elementu, który nie będzie
    chłodzony (chyba żeby zrobić drążony i pompować doń olej, ale to
    znów mocno komplikuje wykonanie takiego elementu). Kolejny
    problem to nierównomierna rozszerzalność materiału głowicy
    (zwykle stopy lekkie) i suwaka (obstawiam raczej jakąś stal
    stopową -- chyba że suwak będzie pracował we wkładkach --
    kolejna komplikacja).

    > Wydaje mi się, że obrotowe zawory miałyby z tym mniejszy problem,
    > gdyż nagar samoistnie by był usuwany przez ciągły obrót wałka i wyrzucanie
    > nagaru przez dziurę/zawór po 180st.

    Nagar nie będzie automagicznie omijał gładzi i przestrzeni
    między suwakiem i gładzią zeń wspólpracującą. Tam zawsze musi
    być jakiś luz, ta para dodatkowo musi być jakoś smarowana. Olej
    będzie się przypalał i będzie rysował gładź/suwak. Szczelność
    idzie w cholerę, a olej ucieka do komory spalania (podwyższona
    emisja HC).

    > To jest tak proste, że aż dziwi, że nikt nie poszedł w tym kierunku.
    > Może były jakieś próby?

    Patrz drugi post.

    r.
    _____________

  • 277. Data: 2010-09-30 15:05:12
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 30 Sep 2010 10:22:39 +0000 (UTC), Robert Rędziak
    <r...@g...wkurw.org> wrote:

> [...]
    > synchronizację z biegiem silnika (również z jego ewentualną
    > nierównomiernością). Inaczej mamy żelazny deszcz.

    A tu masz o napędzie elektrycznym, tylko że już bez wałka:

    http://www.lsp-ias.de/index.php?id=12&L=2

    (niestety część pisana drutem kolczastym).

    r.
    _____________

  • 278. Data: 2010-09-30 16:32:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 28 Sep 2010 07:31:26 +0200, w <i7rujc$g0l$1@inews.gazeta.pl>, Arek M
    <a...@g...pl> napisał(-a):

    > po nowego citroena C5
    > (gorszego automatu chyba w zadnym aucie nie widziałem).

    Ooo, a to czemu?

  • 279. Data: 2010-09-30 21:18:19
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Suwak obrotowy:
    >
    > http://www.isdm.co.uk/aspin/AspinEssay/essay.htm
    >
    > Naprawdę nie wymyślasz niczego nowego :)))
    Dzięki za fajny artykuł.
    Ten Aspin to geniusz.
    Myślę, że nie starczyło mu energii by sprostać problemom.
    Jak znam życie, to było pełno doradców i
    "pomocników"
    Coś tam jest napisane o tym jak bank zamknął fabrykę.
    Ciekawe jak to by było, gdyby ktoś ogłosił, że ma silnik 150KM
    spalający 5l/100km E95.
    Silnik jest gotowy do seryjnej produkcji :-)
    Najpewniej benzyna byłaby po 10 zł/litr.
    i nic by się nie zmieniło.
    S.

  • 280. Data: 2010-10-02 06:50:51
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-09-29 20:17, Jurand pisze:

    > I ty masz ZF?

    Moze ma E39 wyklepane z E38 ;>

    > Zwłaszcza, że zarówno przy ZF-ie jak i GM BMW twierdzi, że oleju się w
    > nich nie wymienia. Co zresztą większość właścicieli tych aut traktuje
    > jako informację "wiążącą".

    Chyba juz nie twierdzi bo kiedys sie w ASO pytalem o wymiane i jak
    najbardziej chcieli mi taka usluge wykonac.
    A skrzynie GM-a slyna raczej ze swej slabosci niz z problemow zwiazanych
    z niewymienianiem oleju.

    --
    Karolek