-
Data: 2016-09-22 21:39:17
Temat: Re: Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 22 Sep 2016 21:12:27 +0200, Maciek napisał(a):
> Czołem,
>
> Czy są firmy montujące pasy 3-punktowe w samochodach, w których producent
> nie zapewnił punktów mocowania?
>
> Jest auto - Hyundai Santa Fe - które ma z tyłu pośrodku tylko pas biodrowy.
> Czy dałoby się w jakiś sposób wyposażyć to auto w pas 3-punktowy, ale tak,
> żeby to nie było druciarstwo, tylko żeby zabezpieczał tak samo dobrze jak
> fabryczny?
> Zakup samego pasa ze zwijaczem to nie problem, są różne długości, nawet na
> zamówienie.
>
> Czytałem, że w oldtimerach ludzie montują czasem pasy (mam na myśli
> oldtimery bez fabrycznych punktów mocowania), ale konkretów nie mogę
> znaleźć.
Ciężka sprawa, bo trzeci pas musi mieć punkt mocowania.
Fabrycznie mocowany jest zazwyczaj do oparcia kanapy, co wymusza dużo
mocniejszą konstrukcję tego oparcia, zwłaszcza w przypadku dzielonego
oparcia. Tak sobie samemu nie przerobisz, jedynie jeżeli jest wersja
wyposażenia z trzypunktowym pasem, to można przełożyć oparcie razem z
pasem.
Ewentualnie ten trzeci punkt trzeba zamocować do poprzeczki solidnie
zamocowanej do obu stron nadwozia.
W sporcie zał. J do MKS stawia wymagania dla takiej poprzeczki tak:
Wzmocnieniem poprzecznym musi być rura o min. wymiarach 38 mm x 2,5 mm lub
40mm x 2 mm ze stali węglowej ciągnionej na zimno, bez spawów, o minimalnej
wytrzymałości na rozciąganie 350 N/mm? .
Następne wpisy z tego wątku
- 22.09.16 22:19 Adam
- 22.09.16 23:26 Tomasz Pyra
- 22.09.16 23:59 tck
- 23.09.16 07:50 Maciek
- 23.09.16 07:52 Maciek
- 23.09.16 07:54 Maciek
- 23.09.16 08:02 tck
- 24.09.16 01:11 Tomasz Pyra
- 24.09.16 22:49 Scobowski
- 26.09.16 13:04 laisar
- 28.09.16 11:24 Maciek
- 28.09.16 14:14 laisar
- 28.09.16 15:45 Maciek
- 28.09.16 23:29 laisar
- 29.09.16 00:44 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=