  • 31. Data: 2010-04-03 13:40:54
    Temat: Re: Motorower z Tesco
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
    news:slrnhre73f.b3p.rekin@drapak.wkurw.org...

    > A ile tego prądu/wody zużywa? Jakiś czas temu zastanawiałem się,
    > jaki to jest biznes: kupić lodówkę AA czy AA+ zamiast np. A.
    > Oszczędzisz na rok marne kilkadziesiąt złotych, zapłacisz grube
    > kilkaset do ponad tysia więcej, a obie wymienisz za góra 10 lat.

    > To może będzie miało znaczenie, jak cena energii wzrośnie x10.
    > Tylko że wtedy wrócimy do kurnych chat.

    Mi pralka Tesco kojarzy się ze zużyciem energii na poziomie lodówki Mińsk
    czyli gdzieś koło D a to juz jest różnica :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 32. Data: 2010-04-03 13:56:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 3 Apr 2010 12:26:12 +0200, kml wrote:

    >A kto zapłaci za remont łazienki i mieszkania pod spodem?

    Ubezpieczyciel :-)
    Albo i producent czy sprzedawca, bo to najwyrazniej produkt
    niebezpieczny :-)

    >Poza tym ile
    >prądu/wody ona zużywa etc. i zaraz się okaże, że wcale nie jest tak tanio :)

    Pralka to mysle ze podobnie co konkurencyjne produkty.
    Ta sama technologia. Co najwyzej mozna sprawdzic czy uzywa cieplej
    wody z kranu.

    J.

  • 33. Data: 2010-04-03 14:25:12
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 3 Apr 2010 13:40:54 +0200, kml <A...@g...lp>
    wrote:

    > Mi pralka Tesco kojarzy się ze zużyciem energii na poziomie lodówki Mińsk
    > czyli gdzieś koło D a to juz jest różnica :)

    Przy czym jak już kupisz pralkę A+, to się okaże że to A+ jest,
    jak pierzesz w małej ilości wody, płuczesz raz i wirujesz z
    prędkością 600rpm? Pralka klasy A zużywa do 0.19kWh piorąc 1kg
    przez godzinę cyklu, pralka klasy D -- 0.31kWh. 1kWh kosztuje
    mnie około 0.5PLN. Wychodzi mi, że różnica na godzinie cyklu to
    całe 6gr. Pralkę odpalam jakieś 6 razy na miesiąc, ładuję
    średnio około 8kg (niech nawet będzie, że 10), cykl trwa, dla
    uproszczenia, dwie godziny. Wychodzi jakieś 120kgh prania
    miesięcznie x 0.06PLN = 7.2PLN miesięcznie. Zakładając bardzo
    optymistycznie, że wytrzyma 120 miesięcy wydasz przez ten czas
    864PLN więcej na prąd. A ile wydasz na pralkę klasy A?

    r.
    _____________

  • 34. Data: 2010-04-03 14:29:04
    Od: "jarek d." <d...@t...tlen.pl>

    W dniu 2010-04-03 13:40, kml pisze:

    > Mi pralka Tesco kojarzy się ze zużyciem energii na poziomie lodówki
    > Mińsk :)

    To byłby bardzo dobry wynik :-)

    jarek d.

  • 35. Data: 2010-04-03 14:29:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jazda takim czyms to meczarnia, to juz rowerzysta ma lepsze przyspieszenie
    > niz taka popierdziulka, kiedys moj znajomy kupil skuter za 2500, i juz za
    > taka cene to bylo badziwie, ledwo jezdzilo i przyspieszalo, wyobraz sobie
    > czego mozna spodziewac sie za 1500,

    Dasz głowę że to jest coś innego, niż każdy inny skuter za 2000-3000?

  • 36. Data: 2010-04-03 14:33:35
    Od: Jackare <j...@g...com>

    On 3 Kwi, 09:10, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > No wla nie, czy to cudo:
    >
    > a) po trafieniu w dziur nie zrobi fiko ka

    To zależy od dziury, ale prędzej obstawiałbym urwanie widelca

    > b) da rad wcheja na kraw nik ?
    To też może zależeć od krawężnika,"zwykły" krawężnik powinno dać się
    zaatakować

    > Bo mo e to nie jest skuter na PL.

    Ten skuter to wizualnie kopia lub podróbka skutera PEUGEOT V-Clic,
    tutaj jest zdjęcie:
    http://demertzidis.gr/shop/images/Peugeot_skuter_V-C
    LIC_50.jpg
    Silnikowo przypuszczam, że będą istotne różnice, ale karoseria i
    podwozie ma rodowód europejski więc jako najbardziej podstawowy środek
    transportu miejsckiego taki skuter może się w aspekcie funkcjonalnym
    sprawdzać bardzo dobrze pod warunkiem że jakość wykonania i twrałość
    dorównają zapotrzebowaniu na funkcjonalność. Ja tam jestem konserwa w
    podejściu do takich pojazdów i uważam że więcej frajdy daje jazda
    starą jawką skuterem lub simsonem gdzie są normalne biegi, sprzęgłoi
    hamulceniż tymi automatycznymi plastikowymi pierdziawkami
    --
    Jackare

  • 37. Data: 2010-04-03 14:35:57
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 03 kwi 2010 o 14:29 GMT, Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Dasz głowę że to jest coś innego, niż każdy inny skuter za 2000-3000?

    Nie dam glowy, bo nie jezdzilem takimi badziewiami, tak czy tak skuter za
    2500 tez badziwie, moj znajomy mial kiedys taki skuter, przejechal sie moim
    Piaggio i mowil ze roznica kolosalna... "o tym to da sie pojezdzic"

    Roznica wynika tez z faktu, ze 4t o takiej pojemnosci jest duuuuzo slabszy
    niz 2t, moze 4t jest cichszy i mniej pali, ale to nie jedzie...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 38. Data: 2010-04-03 14:45:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    elmer radi radisson wrote:

    > Nie zapomnij od razu o zostawieniu w nim wielkiej torby smieci.

    Albo starej lodówki, niech się sarny najedzą.

    --
    cokolwiek

  • 39. Data: 2010-04-03 14:53:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie dam glowy, bo nie jezdzilem takimi badziewiami, tak czy tak skuter za
    > 2500 tez badziwie

    Dokładnie.
    Tyle że jeśli nikt się po nim nie spodziewa cudów, to może być bardziej wart
    swojej ceny, niż skuter za x razy więcej.
    Do codziennej eksploatacji to to pewnie się nie nada, ale jako okazyjne
    pędzidło dla dzieciaka, to może wystarczyć.

  • 40. Data: 2010-04-03 15:01:50
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-03, kml <A...@g...lp> wrote:

    > Kupujesz pralkę Tesco i masz oc na mieszkanie? Coś mi tu się nie zgadza :D

    Nie masz OC mieszkania? Twój wybór :)

    > Mi pralka Tesco kojarzy się ze zużyciem energii na poziomie lodówki Mińsk :)

    Ilu pralkom Tesco zaglądałeś w tabliczki znamionowe? I czy wziąłeś pod
    uwagę, że w lodówce to się liczy wydajność sprężarki, jakość izolacji,
    i jakość uszczelek, a pralka to grzałka (ta ma zwawsze taką samą
    sprawność), prosty silnik elektryczny - tu też nie ma co zchrzanić, bo
    kupuje się gotowy, pompa wody pobierająca mały prąd i trochę
    elektroniki/elektrotechniki dbającej o grzanie po zalaniu wody i
    wypompowanie wody na koniec. Na dobieraniu długości prania czy
    dodatkowego płukania w zależności od wagi czy stopnia zabrudzenia wody
    dużo nie zaoszczędzisz.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski