    Subject: Re: Movano/Master 2017 2.3 96kW/130KM
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Sat, 7 Sep 2019 13:59:55 +0200

    > Przy klamce Tesli pisałeś że instrukcja nieważna, tylko intuicja. To jak
    > w końcu?

    Pisałem, że do prowadzenia, wejścia i wyjścia z/do *normalnego*
    samochodu instrukcja jest niepotrzebna. Każdy kto ma prawo jazdy oraz
    wielu którzy go nie mają wiedzą, że pedał gazu jest po prawej stronie, w
    środku hamulec, i po lewej sprzędło, natomiast klamki niepoukrywane,
    itp., itd. Możliwe, że do prowadzenia Tesli trzeba przejść jakieś
    szkolenia, nie wiem? Nie mam, nie jechałem.
    To nie znaczy, że instrukcji do samochodów nigdy nie korzystałem. W
    poprzedniej robocie jak przyszły hybrydowe Priusy, to instrukcja
    papierowa miała 2 tomy biblii, po około 300 stron każda. Nikt jednak do
    nich nie zaglądał, każdy kto miał jechać, to wsiadał i jechał. Po około
    roku zajrzeliśmy do któregoś z tomów instrukcji, bo schładzanie
    samochodu na postoju pogłupiało, ewentualnie ktoś coś namieszał.
    Sprawdzenie w instrukcji terminów przeglądów czy wymian płynów,
    uruchamianie systemów multimedialnych to ja rozumiem, ale żeby trzeba
    było korzystać z instrukcji przy ewakuacji z samochodu, to się pale nie
    mieści.
    W robocie poruszam się różnymi samochodami, różnych producentów, z
    różnych roczników, a mamy tego sporo. Jeżdżę, tankuję, dolewam płynów
    jak trzeba, ale instrukcji żadnego z tych samochodów na oczy nie
    widziałem, nie tylko zresztą ja.