    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <qch623$eft$1@node1.news.atman.pl>
    <5cee7b4c$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcmvj3$b3m$1@node2.news.atman.pl>
    <5cef0a5b$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcn344$e92$1@node2.news.atman.pl>
    <6268022377$20190530095520@squadack.com>
    <qcp641$amp$1@node2.news.atman.pl>
    <5cf18475$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcs3q0$8hn$1@node2.news.atman.pl>
    <j...@4...net>
    <qcut91$vg6$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Mon, 3 Jun 2019 01:02:15 +0200

    Dnia Sun, 2 Jun 2019 00:12:48 +0200, Marek S napisał(a):

    > No to już rozumiem, gdzie zepsuł się Twój kalkulator: zero to też
    > stan.Nie można go ignorować.

    No przeciez nie ignoruje - zalozylem wartosc od 0 do 15.
    Suma wielu zer, to ciagle zero.

    Tak naprawde to powinienem uzwglednic liczby ujemne.
    Nie chcialem zaciemniac - a zasada ta sama.

    > Ilość stanów dla 4 bitów wynosi 16.

    od 0 do 15 - 16 stanow.

    > Dla 3 liczb 18
    > Dla 4 liczb 19

    A coz to za glupoty.

    > Suma maksymalnych sygnałów na dwóch wejściach podwaja wartość cyfrowej
    > reprezentacji napięcia. Podwajanie to nic innego jak przesuwanie bitów o
    > jeden. Koniec kropka.

    Co w moim przykladzie widac.

    Ale jak poczwórzysz, to dodasz 2 bity.
    Poczworzysz, nie potroisz.

    > Jeśli masz inne zdanie - ja odpadam. Nie będę dyskutował o dogmatach.

    To musisz swoje dogmaty przemyslec, jesli mamy dyskutowac :-)

    Nie stracisz, jesli bedziesz mial wiecej bitow.
    Tzn na koncu stracisz, bo przetwornik ma tylko 16 czy 24 bity,
    ale przymajmniej w mikserze bedzie przetwarzanie dokladniejsze.

    > Czy oczekujesz, że będę do każdej z Twoich tez zapraszał Cię na studia
    > inżynierii dźwięku?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Poziom_nat%C4%99%C5%BC
    enia_d%C5%BAwi%C4%99ku

    > Popatrz sobie na wzór. Tam jest 10 przy logarytmie a nie 20 - jak dla
    > napięć. Czy takich rzeczy nie możesz sam sobie wyszukiwać w Google?

    Ale tam masz moc.
    A wartosc probki cyfrowej okresla moc, czy napiecie?

    A jak sie przelicza napiecie na moc ... to wygluj sobie.

    P.S. Jest jeszcze taka wersja
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sound_pressure#Sound_p
    ressure_level
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ci%C5%9Bnienie_akustyc
    zne

    > Jasne, cały świat się sprzysiągł przeciwko Tobie :-D A Tobie z lenistwa
    > się nie chce wykonać eksperymentu we własnym zakresie.

    Nie mam 24-bit sprzetu.
    A mniejsze robilem.

    > Lepiej zwalić winę na kodeki YT na zasadzie "bo tak".

    A wiesz co robia te kodeki ? Nie wiesz.

    > Zgadza się. A więc jednak słyszysz jakieś szumy! :-D To już postęp!

    Ale to jest szum ze zrodla, a nie kwantyzacji CD.

    > Ja od 8-bit. Ale to nieistotne. Grunt, że zaczynasz otwierać uszy na
    > rzeczywistość, której istnienia zaprzeczałeś. No i w dodatku już przy
    > 6-bicie! No no, jestem pod wrażeniem :-D

    Troche za szybko zmieniaja.

    Ale ja przeciez nie neguje, ze 8 bit slyszysz.
    Tylko ciekaw jestem, czy naprawde te 16-bit slyszysz, ktore sa gdzies
    na granicy slyszalnosci.

    No chyba, ze ktos ma sprzet taki ze maksymalny sygnal to 100dB czy
    wiecej ...

    > Jest to efekt jaki badaliśmy na studiach - rozstrojona zwrotnica w
    > kolumnach gra lepiej w/g zdecydowanej większości.

    IMO - rozstrojona zwrotnica daje calkiem inny charakter zmian.

    > Uleczyłem Cię! Zacząłeś dobrze słyszeć! Wow! :-D Zostałem uzdrowicielem!
    > Jeśli masz jeszcze jakieś dolegliwości, to przyłóż twarz do monitora a
    > ja Cie uzdrowię! :-D Jeśli nie pomoże, to złap przewody w gniazdku 230V :-D

    No jakos sie przeciska. Co jednak powoduje nastepne pytania:
    -czy moglbym uslyszec szumy kwantyzacji 16-bit, czy wiatrak by je
    zagluszyl,
    -czy ty moglbys je uslyszec w jadacym mercedesie :-)

    J.