    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <qcmvj3$b3m$1@node2.news.atman.pl>
    <5cef0a5b$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcn344$e92$1@node2.news.atman.pl>
    <6268022377$20190530095520@squadack.com>
    <qcp641$amp$1@node2.news.atman.pl>
    <5cf18475$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <qcs3q0$8hn$1@node2.news.atman.pl>
    <j...@4...net>
    <qcut91$vg6$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <qd4202$9ec$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Thu, 6 Jun 2019 01:18:57 +0200

    Dnia Mon, 3 Jun 2019 23:04:00 +0200, Marek S napisał(a):

    > No to odpadam. Sznurka nie da się popchnąć.

    Jak juz przyznales sie do bledu ... co miales powyzej na mysli ?

    A - chyba sie domyslam - 1 liczba 16 bit, 2 liczby 17 bit, 3 liczby
    18 bit ... ale mowa juz byla o stanach, nie o bitach.

    ressure_level
    zne

    > Poczytaj zatem linki jakie podałeś.
    >
    > Jest tam jak wół napisane, że słuch ludzki reaguje na ciśnienie
    > akustyczne! A co je wytwarza? Moc głośnika. Przyłóż to samo napięcie do
    > głośnika o małej i bardzo dużej rezystancji - porównaj głośność.

    Ja bym tam rzekl, ze membrana wytwarza. Od mocy do cisnienia droga
    daleka.

    > Jak wół jest tam napisane, że 10 log 10 z ilorazu ciśnień!!!
    > Serio tego nie widzisz?

    trudno widziec cos, czego nie ma. (Pardon - nietrudno, oko latwo
    zwiesc).

    nie widzisz wzoru z 20 ? Nie widzisz
    Często spotykany zapis:
    L p = 20 log_10 ( p 1 / p 0 ) d B

    choć prawidłowy z matematycznego punktu widzenia, jest niezgodny z
    definicją poziomu wyrażanego w decybelach. "

    Nie widzisz, ze w pierwszym wzorze sa kwadraty cisnien ?

    > Zrób zatem porównanie 16 bitów vs 6.

    6 uslyszysz, 16 ... no, moze masz dobre ucho :-)

    > Jasne, ale jestem miło zaskoczony, że go usłyszałeś bo jest szansa, że
    > usłyszysz szum kwantyzacji, który bywa głośniejszy.

    ten cholerny kodek YT ... przez ktory nie wiemy co sie dzieje.

    Ale przeciez ten szum jest glosny, i jest skwantowany, to jak szum
    kwantyzacji ma byc glosniejszy ?

    > Hę? To chyba jakieś nieporozumienie zaszło. Byłem przekonany w 100%, że
    > twierdzisz iż szumu kwantyzacji nie da się usłyszeć na wzmacniaczu
    > słabszym niż 1 gigawat ustawionym na maksa.

    Szumu kwantyzacji 16-bit CD.

    > Lubisz mantrować w kółko coś, co już wyjaśniłem 4 lub 5x. Więc po raz
    > szósty. Z tego 16-bitowego nagrania przewijamy do fragmentu, gdzie jakiś
    > flet, czy inny wąskopasmowy instrument gra na 4 bitach. I słuchamy czy

    Ale nie podkrecamy galki na maksimum, tylko zostawiamy tak, jak bysmy
    cala orkiestre sluchali.

    > jest modulowany szum, czy go nie ma. Modulowany - bo szum kwantyzacji
    > pojawia się wraz dźwiękiem. Nie ma dźwięku - nie ma szumu kwantyzacji.

    Teoretycznie tak. A w praktyce cichutki bedzie ten szum.
    No i byl twoj przyklad z YT ... pojawil sie dzwiek, to szum sciszal.
    Bo to byl szum u zrodla, nie kwantyzacji.

    > Może by je zagłuszył. Wiatraki w lapkach bywają bardzo głośne.

    Ale ja w sluchawkach "dokanałowych" ..

    > W jadącym aucie nie usłyszę tego raczej. Ale nie o tym jest mowa.

    Wydawalo mi sie, ze o samochodach mowilismy :-)

    J.