    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: NFC a alternatywny soft
    Date: Mon, 17 Dec 2018 23:00:11 +0100

    > Ma być prosto.
    > Przepisywanie kodów nie jest proste:) (Pytałem na grupie bankowej)
    chciałbym napisać, ze mam inne zdanie, ale napisze wprost: nie masz
    racji. pieniądze to przestarzały środek płatniczy, a blik i karta -
    nowoczesne, bardzo bliskie sobie technologie. PRzyznaję że zbliżyć kartę
    jest łatwiej.... i to koniec. płacenie kartą jest droższe, (a cena
    ukryta w towarach, w skali kraju gigantyczna) karty są mniej bezpieczne,
    mniej uniwersalne. temat na dłuzszy wykład. upraszczając: zapytaj sam
    siebie. czy zawsze musisz mieć 101% tego co chesz za 101% ceny, czy może
    jednak wystarczy obniżyć wymagania o parę procent, aby osiągnąć cel za
    połowę ceny? Jeśli jesteś wymagający - dozbieraj do lepszego telefonu z
    oryginalnym softem. jeśli chcesz oszczędzać, nie oczekuj 100% sukcesu.
    życie stanie się łatwiejsze.

    ToMasz

    PS o ile masz jakikolwiek internet, może być "lejek" stojąc w kolejce
    odpalasz aplikacje banku, wybierasz płacenie blikiem i gdy osoba przed
    Tobą mówi kasjerowi" do widzenia" klikasz - wygeneruj kod blik. podajesz
    sprzedawcy 6 cyfr i kod, lub jeśli dodałeś ten punkt kasowy do
    bezpiecznych - już nic (ja tak nie robię, więc nie iwem czy niema
    limitu). mógłbym napisać że to koniec, ale tak nie jest. bo jak mój syn
    ma kupić paczkę pierogów na objad, dzwoni - tata daj kod blik, nie
    mając przy sobie ani grosza. jak ktoś mi ma coś zapłacić na olx - proszę
    blikiem, wysyłka towaru za pół godziny. do banku też nie muszę się
    logować za pomocą 16znakowego hasła które ma mieć duze małe litery cyfry
    i znaki specjalne (a potrzebuję 3, 6, 9 znak hasła i 3 cyfry pesela) -
    blik załatwia sprawę (wiem że do banku można łatwiej, ale nie zawsze)