    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <olb1n7$udh$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5979ce52$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5979e719$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <597a2221$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <597b01ce$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <597b2d82$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: NOM - co się z tym stało?
    Date: Fri, 28 Jul 2017 16:18:35 +0200

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Zakładanie telefonu to jedno z moich najwcześniejszych wspomnień
    >z dzieciństwa. Zaraz po przeprowadzce, którą pamiętam słabiej.

    >Jak to właściwie było we Wrocławiu? Poniemieckie pozostałości
    >infrastruktury nie powodowały, że telefonów jakoś więcej niż
    >w innych miastach?

    Nie wiem, bo ja juz w nowym budownictwie mieszkalem.
    I tak jakos bylo, ze im nowsze, tym sie krocej na telefon czekalo.
    W dodatku nie potrafie sie odnalezc na starych mapach
    czy te zakreskowane obszary to budynki ?
    https://dolny-slask.org.pl/mapy/wroclaw/1939/8.jpg

    Jesli budynki, to po wielu nic nie zostalo, towarzysze Rosjanie
    odwalili dobra robote.

    Z kolei czesc nowych blokowisk powstala na terenach, gdzie na mapie
    pusto, a liczba mieszkancow sie nie zmienila, musieli sie ci Niemcy
    jakos tloczyc.

    W latach 80-tych koledzy i kolezanki z liceum prawie wszyscy mieli
    telefony w domach, a byli z calego miasta.
    Ale znajomy mieszkal w starej kamienicy, to jeszcze w latach 90-tych
    czekal na telefon.
    Mam wrazenie, ze w ok 1995 TP sie wyrobila ze starymi wnioskami i
    mowilo sie, ze teraz na telefon czeka sie krotko ... ale przyszla
    powodz i przez dwa lata mieli zajecie.

    Ksiazki poszly na makulature, to nie oszacuje ile tych nr bylo.

    I jeszcze kwestia numeracji - mielismy ogolnie numery 6-cyfrowe, ale
    byla jedna centrala 5 cyfrowa, "3" na poczatku.
    Mozna cos z tego wnioskowac ?

    >Na pewno nie wprowadzili w porę tego, co trzeba. W klasach moich
    >dzieci nie mówiono o tym, jak pisać email. Choć adresy to one już
    >miały. Domyślam się, że dzisiaj również nie uczą pisania komentarzy
    >na portalach.

    Ale jak pisac list do babci to pewnie nadal jest w programie :-)

    J.