eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaNOM - co się z tym stało? › Re: NOM - co się z tym stało?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: NOM - co się z tym stało?
    Date: Mon, 31 Jul 2017 15:37:35 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 58
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <m...@p...waw.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <m...@p...waw.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <m...@p...waw.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <m...@p...waw.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1501508255 1740 195.187.100.13 (31 Jul 2017 13:37:35 GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 31 Jul 2017 13:37:35 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:P0fZauyfzHKHC17TkBBQ3sb5Sak=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:240186
    [ ukryj nagłówki ]

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    >> Taaak, jasne. Plan kont i zestaw kontrahentów po prostu przychodził od
    >> producenta programu.
    >
    > ???

    Jest takie coś "ironia", ale w tym przypadku może to rzeczywiście nie
    było na miejscu.

    > A nie można powiedzieć tego jaśniej, poprzeć jakim przykładem, albo
    > co?

    Każda zmiana umowy jest jakimś aneksem. Większość umów jest zawierana
    ustnie.

    > W takim sensie, że za takie jednostkowe wykonanie usługi należy się
    > zapłata w formie *określonej w regulaminie*. Po odłożeniu słuchawki
    > mamy do czynienia z umową Schrödingera -- żywą albo nieżywą, co zależy
    > tylko od tego, czy *w przyszłości* abonent znów wykręci taki numer.

    W tym punkcie już byliśmy.

    >> Ale zupełnie nie o tym pisałem. Dokładnie tak samo, niezależnie od
    >> rodzaju umowy, przedstawienie roszczeń wymaga pozytywnej identyfikacji
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >> klienta (niekoniecznie abonenta). W przypadku 1044 nic takiego nie było
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >> możliwe, i tyle.
    >
    > Skoro "niezależnie od umowy wymaga", a "w przypadku 1044 nic takiego nie
    > było", to znaczy, że to nie umowa?

    Spróbuję jeszcze raz:

    > Czy dobrze zrozumiałem ten osobliwy
    > wywód? Rzeczywistość wygląda odwrotnie. Identyfikacja nie jest potrzebna
    > do umowy -- na przykład bilet tramwajowy. A w przypadku 1044 ona z
    > założenia istniała.

    Owszem, identyfikacja nie jest potrzebna do zawarcia umowy.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Identyfikacja jest potrzebna do przedstawienia roszczeń. Roszczeń
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^ ^^^^^^^^
    operatora względem klienta.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    W przypadku biletu tramwajowego nie mamy do czynienia z żadnymi
    roszczeniami (operatora), chyba że klient nie posiada (odpowiedniego)
    biletu (lub np. dokumentu uprawniającego do zniżki) podczas kontroli,
    ale wtedy do przedstawienia roszczeń również potrzebna jest
    identyfikacja klienta.

    Mam nadzieję że pomogłem, ale jeśli nie, to obawiam się, że lepiej nie
    potrafię :-(
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: