  • 391. Data: 2020-04-04 18:43:10
    Temat: Re: NTG Wirus Niemcy z najwiekszą ilością zmarłych
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sat, 04 Apr 2020 16:41:23 +0000, andal wrote:

    > dyfuzja

    http://www.fizykon.org/termodynamika/trmdn_dyfuzja.h
    tm

  • 392. Data: 2020-04-04 18:54:39
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sat, 04 Apr 2020 09:32:55 +0200, Mateusz Viste wrote:

    > Gdyby faktycznie tak było, to po co ta cała afera o mycie rąk? Spisek?

    bo rece sa "narzedziem" ktorego najczesciej uzywasz

    > Kilka dni temu w lokalnym radio jakiś profesor podawał czas,
    > przez który wirus może "przeżyć", szło to jakoś tak:
    > - na ludziu (np. ręce): pół dnia - na papierze 8h - na plastiku 3 dni -
    > unosząc się w powietrzu 3h
    >
    > Mateusz

    wirus twierdza przenosi sie kropelkowo, czyli w wodzie/parze/cieczy

    wirus jest organizmem zywym i dla mnie dziwne jest ze dla niego plastik
    lub papier jest lepszym pozywieniem/srodowiskiem niz ludzka skora ?

    czy nasza skora jest tak sucha ze na niej szybko zdycha?

    szukam i nie moge znalezc wytlumaczenia

  • 393. Data: 2020-04-04 18:55:49
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sat, 04 Apr 2020 10:59:44 +0000, Budzik wrote:

    > Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > andal ironizował...

    sprawdz moja odpowiedz

    btw., ta epidemia nie wywoluje u mnie smiechu

  • 394. Data: 2020-04-04 18:56:54
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sat, 04 Apr 2020 13:48:36 +0200, RadoslawF wrote:

    > Ja faktycznie chce zaoszczędzić więc się nie zapisze. Nie ma sensu
    > płacenia za coś co i tak przyjdzie samo. :-)
    >

    > pozdrawiam

    to jest to !

  • 395. Data: 2020-04-04 19:07:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-04-2020 o 17:54, Janusz pisze:

    > Też mnie to irytuje,

    No weź nie ściemniaj, kilka dni temu jechałeś ze mną, gdy protestowałem
    przeciwko izolacji bezpodstawnej, a teraz nagle ona Cię irytuje?

  • 396. Data: 2020-04-04 19:07:11
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sat, 04 Apr 2020 04:59:46 +0000, Budzik wrote:

    > Nigdzie nie pisali że krowy
    > chorują na tego wirusa razem z ludźmi.

    ale moga przenosic

    podobno juz zbadano ze psy przenosza i moga chorowac

  • 397. Data: 2020-04-04 19:14:09
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sat, 04 Apr 2020 04:59:45 +0000, Budzik wrote:

    > Użytkownik andal a...@a...org ...

    > No geniusz ekonomii po prostu.
    > Wieksze koszty i mniejszy zysk nie powoduje strat. Nobel!

    jak ktos jest glupi to niech sie bierze za bizness

    zebys zrozumial lepiej:

    nie produkuj 'szmelcu' bo ludzie tego nie kupia

    nie produkuj wiecej niz mozesz sprzedac

    i pamietaj ze rynek nie jest staly

    Nobel przyjety!

  • 398. Data: 2020-04-04 19:17:47
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-04 o 16:54 +0000, andal napisał:

    > bo rece sa "narzedziem" ktorego najczesciej uzywasz

    ...i na których wirus może spokojnie czekać, aż trafi na dogodniejszą
    powierzchnię (oczy, usta...). Gdyby "od razu zdychał" będąc na ludzkiej
    skórze, nie byłoby w ogóle tematu.

    > wirus jest organizmem zywym i dla mnie dziwne jest ze dla niego
    > plastik lub papier jest lepszym pozywieniem/srodowiskiem niz ludzka
    > skora ?

    Ja to rozumiem tak, że w momencie przenoszenia wirus wcale nie jest
    żywy. To tylko kawałek martwego kodu, który dopiero w kontakcie z innym
    organizmem żywym uaktywni się i zacznie "żyć". Będąc w stanie martwym,
    wirus może sobie przeleżeć nawet i milion lat, pod warunkiem
    odpowiednich warunków. Jego problem polega tylko na tym, że ten jego
    "kod" bardzo łatwo ulega uszkodzeniu - np. przez UV, czy też
    temperaturę, czy nawet zbyt suche środowisko. Dlatego w praktyce jego
    trwałość jest ograniczona. Wbrew pozorom taki wirus to bardzo delikatny
    zwierz, daje radę tylko dlatego że mnoży się na potęgę, i jakiemuś
    odsetkowi pobratymców udaje się przeskoczyć z ofiary na ofiarę bez
    znaczącego uszczerbku na zdrowiu (wirusa).

    Mateusz

  • 399. Data: 2020-04-04 19:19:18
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sat, 04 Apr 2020 07:32:42 +0200, Cavallino wrote:

    > Ooooo czuć ekonomistę.....
    > HINT: Strata jest wtedy, gdy koszty przewyższają przychody.

    to sie liczy przed podjeciem decyzji o produkcji towaru

    a rynek nie jest przewidywalny na 100%

  • 400. Data: 2020-04-04 19:39:57
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sat, 04 Apr 2020 19:17:47 +0200, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > odsetkowi pobratymców udaje się przeskoczyć z ofiary na ofiarę bez
    > znaczącego uszczerbku na zdrowiu (wirusa).

    przychylam sie do tego, wiemy tez ze zostal STWORZONY w laboratorium

    i tu wlasnie zaczyna sie spisek bo kto wie czy juz nie ma kodu na
    depopulacje swiata