  • 51. Data: 2015-10-09 09:56:13
    Temat: Re: Na czym archiwizować?
    Od: Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com>

    > Nosić? Bez sensu! Trzeba swój dysk trzymać u kolegi, a jego newralgiczne dane - on
    odda do Twojej szafy.

    Wiec nie nosisz dysku do tej szafy? Czyli jednak mowisz o dysku normalnie podlaczonym
    do sieci? W takim razie tak samo dotycza Cie zagrozenia z tego wynikajace, o ktorych
    piszesz wyzej w przypadku dyskow "w chmurze".

    > Natomiast ciekawym byłoby się dowiedzieć, jakie są stosowane metody zabezpieczania
    danych przez dostawców usługi p.t. chmura.

    Pewnie lepsze niz w przypadku taniego dysku trzymanego u kolegi przecietnego
    Kowalskiego

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://picasaweb.google.com/iguan007

  • 52. Data: 2015-10-09 10:05:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-09 o 09:48, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > : Miałem konta bezpłatnie - też polikwidowali.
    > : Usługi hostingowe znikały, strony www też.
    > :
    > : Ale to było trochę już czasu temu, może się poprawili.
    > :
    > : --
    > : Pozdrawiam.
    > :
    > : Adam
    > :
    >

    > A to ci ciekawostka: wszak Twoja wiadomość jest sygnowana e-adresem (w zwrotce)
    > onetowym właśnie. No, ale to może taka Twoja anty-spamowa ściema... Natomiast ja

    Korzystam z news.interia.pl, więc niejako z konieczności.
    Wcześniej korzystałem z news.onet.pl, ale końcem 2011 też go zamknęli.

    > mam u nich zarówno email, jak też i stronkę, i nie narzekam. Nie pamiętam tylko
    > "od kiedy", ale zdaje się, że od momentu jak padł polbox, jeśli ktoś zna tą
    > datę, to może podpowie.

    Musiałbym zobaczyć do starego programu, kiedy kupowałem komercyjne konta
    mailowe na onecie. Prawdopodobnie w przedziale 1996-1998. Działały rok,
    może półtora. Miały 15MB :)
    Później się zniknęły "z powodu rozbudowy i modernizacji struktury
    internetowej". Nie udało się już przywrócić. Były to domeny waw.onet.pl.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 53. Data: 2015-10-09 14:00:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Oct 2015 12:24:33 +0000, Dominik & Co napisał(a):

    > Do archiwizacji cudów wydajności nie potrzeba, przez noc kopia
    > przyrostowa sama się robi z serwerka/NASa (a z komputerów w sieci
    > lokalnej w dzień na tegoż serwerka).
    > No, chyba że ktoś produkuje gigabajty dziennie - ale wtedy i pojemności
    > mu szybko braknie.

    Zapewne masz rację, ale nie wszyscy zapewne rozumieją co to jest
    archiwizacja.

    Archiwizacja <> Backup

    Jeżeli jednak chcemy używać czegoś takiego jako backupu, to naprawdę duża
    szybkość jest konieczna. Będzie ona potrzebna nie do kopiowania, a do
    odtwarzania po awarii, gdy będziemy musieli szybko ściągnąć np dane z
    kilku lat.

  • 54. Data: 2015-10-09 16:19:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-09 o 14:00, jureq pisze:
> [...]
    > szybkość jest konieczna. Będzie ona potrzebna nie do kopiowania, a do
    > odtwarzania po awarii, gdy będziemy musieli szybko ściągnąć np dane z

    Terefere.

    Te dane z kilku lat to na przykład 200GB.

    Przy prędkości rzędu 10 MB/s to jakieś 5.5 godziny. To kłopot jakiś?

    Samo instalowanie systemu i kilku programów to pół dnia roboty.
    Te 5 godzin na pewno można poczekać - ciesząc się, że ma się kopię
    bezpieczeństwa.

    Ja kiedyś straciłem dysk z całą moją życiową historią.
    Strata nie do odzyskania. Ciągle tego żałuję mimo, że minęło już 20 lat.
    Była tam cała moja twórczość artystyczna jako nastolatka i studenta.

    --
    MN

  • 55. Data: 2015-10-14 10:00:30
    Od: " 666" <...@...6>

    200 zł :-))

    -----

  • 56. Data: 2015-10-14 10:05:12
    Od: " 666" <...@...6>

    Wszystko kiedyś zamkną.
    Tak swoją drogą to wolę mieć fizyczne pamiątki po dziadku niż domyślać się, że może
    gdzieś coś miał w chmurze.
    Inna sprawa, ile tych pamiątek jest (czasem ilość "pamiątek" przerasta wnuki i
    szczególnie dzieci).
    Po naszych chmurach, telefonach, smartsmarkach nic nie zostanie, czarna dziura w
    historii
    Wróciłem do papierowego kalendarza.

    -----

  • 57. Data: 2015-10-14 11:34:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-14 o 10:05, 666 pisze:
    > Po naszych chmurach, telefonach, smartsmarkach nic nie zostanie, czarna
    > dziura w historii

    Po poprzednich pokoleniach to też niewiele zostało. Tak to jest w
    przyrodzie.

    ISIS właśnie utylizuje resztki na swoim terenie.
    (taki niesmaczny żarcik)

    --
    MN