  • Data: 2019-04-14 19:41:31
    Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-14 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > A to mnie w sumie dopiero teraz zastanowiło...
    > Jezdziłem przez jakis czas citroenem zx rocznik 95.
    > To auto paliło mi jakies 7 litrów paliwa.
    > A ty mowisz ze nowoczesna toyota tez pali 7? Zadnego postepu przez 20
    > lat?

    Po pierwsze - miasto miastu nierówne. Nie da się porównać.
    Po drugie: jakiego rewolucyjnego postępu oczekujesz? Przez ostatnie 20
    lat silniki nadal spalają to samo paliwo, dalej poruszają przeciętnie
    czterema tłokami, itd. Zasada pracy ciągle taka sama. Nie widzę tu
    możliwości dużych zmian.

    Można żonglować ilością biegów, dodawać turbo - to wszystko, żeby
    optymalizować zakres pracy silnika.

    Za to przez 20 lat samochody zrobiły się cięższe. Teraz typowy kompakt
    waży ponad 1250 kg, kiedyś, np. stare Renault 9 ważyło poniżej tony.

    --
    MN