    From: cezar <c...@t...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Napięcie ładowania stałego dla aku NiH?
    Date: Mon, 18 Feb 2019 14:15:18 +0000

    On 18/02/2019 12:52, Pszemol wrote:
    > Mam termometr zaokienny na dwa paluszki AA.
    > To jest dodatek do zegara synchronizowanego atomowo.
    > Mam dwa takie zegary w domu i oba korzystają z tego
    > jednego czujnika teperatury za oknem...
    >
    > No i jest taki problem że dwie bateryjki AA szybko się
    > zużywają i ich wymiana powoduje że trzeba ponownie
    > parować oba zegary czujnikiem - parowanie wymaga
    > wyjęcie z nich baterii, reset i ponowne ustawianie
    > strefy czasu itp, itd - chciałbym tego uniknąć...
    >
    > Wymyśliłem że zamiast paluszków alkalicznych AA
    > dam do czujnika dwa aku NiH i podłączę do nich
    > na stałe zasilacz regulowany na napięcie 3V...
> [...]

    Kiedys tutaj marudziłem o wyborze akumulatorów do telefonów DECT
    Siemensa z serii Gigaset. Telefon jest rzadko uzywany - 1-2 rozmowy na
    tydzien.
    Próbowałem kilka typów baterri od najtanszych do eneloopów.
    Każde z tych akumulatorków po jakimś czasie (kilka miesięcy) zachowywały
    się tak żę pokazywały pewłne naładowanie a przy próbie wykonania rozmowy
    telefon się wyłączał. Pomagało włożenie tych akumulatorów do BC-900 i
    puszczenie je przez klika cykli rozładowania i ładowania aż wróciły do
    pełnej pojemności.
    Już się poddałem aż przez przypadek teść włożył tam zwykłe baterie
    alkaiczne bo potzebował wykonać telefon i tylko takie były pod ręką ...
    Trochę się zacząłęm burzyc na teścia ale.... okazuje się że te baterie
    dzałają już od roku... beż żadnego problemu. Od roku telefon pokazuje że
    baterie są "pełne"

    Być może dla Ciebie podobne rozwiązanie będzie najepsze.

    c.