    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Napięcie ładowania stałego dla aku NiH?
    Date: Mon, 18 Feb 2019 15:37:21 +0100

    W dniu 2019-02-18 o 15:15, cezar pisze:

> [...]
    > się tak żę pokazywały pewłne naładowanie a przy próbie wykonania rozmowy
    > telefon się wyłączał. Pomagało włożenie tych akumulatorów  do BC-900 i
    > puszczenie je przez klika cykli rozładowania i ładowania aż wróciły do
    > pełnej pojemności.
    > Już się poddałem aż przez przypadek teść włożył tam zwykłe baterie
    > alkaiczne bo potzebował wykonać telefon i tylko takie były pod ręką ...
    > Trochę się zacząłęm burzyc na teścia ale.... okazuje się że te baterie
    > dzałają już od roku... beż żadnego problemu. Od roku telefon pokazuje że

    Być może ma "głupi" układ sprawdzający tylko napięcie. A alkaliczne mają
    1,5V - więc do 1,2V przy akumulatorach trochę im brakuje ;)

    > Być może dla Ciebie podobne rozwiązanie będzie najepsze.

    Opisałeś sytuację dokładnie odwrotną względem tego, czego oczekuje Pszemol.

    Przemol, a może by wrzucić LiJon szeregowo z diodą, celem zrzucenia
    napięcia? A LiJon spokojnie możesz buforować.

    Jeszcze pytanie: co to znaczy "często"?
    Pytam, bo u mnie, u brata i u rodziców satelita wymaga wymiany raz na
    rok lub rzadziej - oczywiście dla alkalicznych 2x R3.
    Natomiast samoczynnie się parują ze stacją główną po podaniu napięcia.
    Każdy model inny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam