    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Napięcie ładowania stałego dla aku NiH?
    Date: Mon, 18 Feb 2019 09:44:09 -0600

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:q4efv0$iir$1$Adam@news.chmurka.net...

    > Opisałeś sytuację dokładnie odwrotną względem tego, czego oczekuje
    > Pszemol.

    :-)

    > Przemol, a może by wrzucić LiJon szeregowo z diodą, celem zrzucenia
    > napięcia? A LiJon spokojnie możesz buforować.

    No może tak zrobię. Zamiast diody można nawet dać jakiegoś liniowca 78LV33.

    > Jeszcze pytanie: co to znaczy "często"?
    > Pytam, bo u mnie, u brata i u rodziców satelita wymaga wymiany raz na rok
    > lub rzadziej - oczywiście dla alkalicznych 2x R3.
    > Natomiast samoczynnie się parują ze stacją główną po podaniu napięcia.
    > Każdy model inny.

    Zwykle te baterie padają raz w lecie, w czasie upałów a drugi raz w zimie
    w czasie mrozów. Czyli sprowadza się do tego, że dwa razy w roku mam
    upierdliwą synchronizację radia i ustawianie zegarów, co się robi śmieszne,
    bo zegary atomowe kupiłem głównie w tym celu aby się same przestawiały
    z czasu letniego na zimowy i spowrotem, bez mojego udziału...
    Tymczasem zrobiło się śmiesznie, bo mam więcej roboty teraz niż wcześniej.