    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Następny wieżowiec się spalił
    Date: Wed, 14 Jun 2017 17:43:15 +0200

    W dniu środa, 14 czerwca 2017 22:57:59 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    >Dżejef, a eż tak raz dla eksperymentu, przeczytaj post który
    >komentujesz od początku do końca, zanim zaczniesz klepać po
    >klawiaturze.

    Przeczytalem.
    Masz na mysli, ze nastepny po tym w Nowosybirsku pare lat temu ?

    To chyba za duzy przeszkok :-)

    Myslalem, ze przeoczylem jakas katatostrofe niedawno.

    >Wygląda na to że elewację wyłożyli czymś co tubylcy nazwali
    >'plastic': albo styropianowa izolacja, albo jakieś panele dla
    >estetyki. Jak się zapaliły od tego wszystkie mieszkania jednocześnie,
    >to wszystko jedno co w tych mieszkaniach było.
    >Hmm, wiadomo co było: nylonowe wykładziny na gąbce z PVC, żeby było
    >cosy.

    Ciekawe jak im to pasuje do przepisow.
    Czegos takiego chyba nie robimy, to moze nie da sie zwalic na Polakow.

    Swoja droga, to PVC sie pali niezbyt chetnie, moze ten nylon
    zaszkodzil - tzn pomogl sie palic.

    >Gminny socjal.

    >Znaczy dzieciate rodziny. Znaczy chińskie zabawki w dużych ilościach.

    I byc moze smieci na korytarzu.

    >No ale to też bez znaczenia.
    >Wykładziny, zabawki, meble, to wszystko jak zapali się w jednym
    >mieszkaniu, to nie ma prawa rozprzestrzenić się na sąsiednie.

    No chyba, ze drzwi kiepskie ... albo szyby wentylacyjne, albo kablowe
    itp.

    >A tu cały blok płonął jak pochodnia. Wina musiała być w elewacji.

    Nie mogla byc w elewacji, bo elewacja byla zgodna z przepisami :-P

    Ktos zdazyl opisac
    https://en.wikipedia.org/wiki/Grenfell_Tower_fire

    panele ponoc aluminiowe ... z pianka plastikowa.
    Zaraz ... aluminium niby sie pali, ale to trzeba naprawde zdrowo
    podgrzac.

    A ten gminny socjal ... 10mln za remont, to chyba wyzszej klasy socjal
    ?
    Wychodzi ok 80 tys funtow za mieszkanie ... w Londynie to pewnie
    umiarkowanie ?

    Jakiego czynszu sie tam mozna spodziewac ?

    >Pożar wybuchł w nocy, ledwo dobudzeni, zamroczeni, przytruci dymem.
    >Chodu dawali. Tu akurat się nie dziwię.

    Jak sie palilo od zewnatrz, to tez sie nie dziwie, ale gdyby mi pozar
    odcial droge w dol, to chyba bym sie zlapal, bo co robic?
    Po czym by sie okazalo, ze szafka zamknieta na klodke, weza nie ma,
    kolka na zaworze nie ma ... a na koniec pewnie wody nie ma :-(

    >Inna sprawa: teraz w modzie są instalacje pożarowe z rur łączonych
    >victaulicami.

    Przyczyn niedzialania moze byc wiecej, chocby brak pradu w hydroforni.

    No i kolejna uwaga do przepisow.

    J.