  • 61. Data: 2018-02-11 16:06:05
    Temat: Re: Nauka programowania FPGA
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 11 Feb 2018 11:12:52 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak na marginesie kiedys zapytałem czemu mój telewizor wstaje 10
    > sekund.

    Z zimnego czy gorącego startu? Tv czestomają funkcje gorącego startu
    żeby było szybciej niż pełen boo.r. Ale co z tego skoro np. w tv
    Samsunga tego nie da się używać bo jak jakas aplikacja Smarttv
    zawiśnie to nic nie da się z nią zrobić i trzeba robić pełen restart.
    Więc żeby co chwila się nie pieprzyć z zawieszoną aplikacją wygodniej
    używać pełen boot, co oczywiście trwa dłużej, tv mimo że uruchomiony
    ma zero responsywnisci zanim wszystko rozgrzeje. Absurd.

    > Pytasz więc dlaczego rynek oprogramowania (w tym i HDL) jest taki
    > gówniany. Bo ludzie gówniani, niereformowalni, zacofani,
    > niedouczeni,

    No wiec co z tych wynalazków do kontroli, umit testów środowisk
    testowch itp skoro i tak chłam wychodzi.

    --
    Marek

  • 62. Data: 2018-02-11 16:22:52
    Od: Bombardier Dąs vel Karbonylek <b...@g...com>

    użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:

    > Tak po prawdzie układów FPGA się nie programuje, tylko konfiguruje.
    > Jeśli pisałeś cokolwiek w C to proponuję Veriloga.
    > Podobna składnia, ale oczywiście inna filozofia. "Program" napisany w
    > Verilogu wygląda jak w C ale to nie są kolejno wykonywane instrukcje
    > tylko opis sprzętu dający w efekcie określone połączenia pomiędzy
    > komórkami układu FPGA.

    Są jakieś programy/środowiska o objętości poniżej 100M
    gdzie można sobie poklepać kod tak żeby diodą pomigać?

    Czy wszyscy są skazani na kombajny po 5GB?

  • 63. Data: 2018-02-11 18:52:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/11/2018 4:06 PM, Marek wrote:
    > Z zimnego czy gorącego startu?

    Z goracego. Z zimnego wstaje 15 sek. Mam w domu innego, Sharpa (to jakis
    uniwersalny sterownik stosowany też w Medionach) ktory startuje ponad
    *pół* minuty. Wydawalo mi się że chyba mam jakąś paranoje aż przypadkiem
    wetknąłem do niego ethernet i bootuje się w 7 sek. Dziadostwo tak
    absurdalne że kazda kontrola jakości pękła by ze śmiechu. No ale tą
    trzeba mieć. Albo nie mieć programistow embedded z łapanki z ulicy.

    Żeby nie było, współczesny LG wstaje ponizej sekundy a jego OS jest lata
    świetlne dalej niż ten stary w Bravii i jestem pod wrażeniem że komuś w
    LG się chciało albo nazwyjczajniej w świecie zatrunili kogoś z mózgiem.

    Z drugiej strony mam dekoder nc+, taki starszy model z dyskiem.
    Przełączanie kanałów jest mozliwe dopiero kiedy poprzedni zlapie
    synchronizację. Co oznacza że czekasz sekundę wciskając klawisz
    góra/dół. Jak można tego nie zauważyć na produkcji i nie przewidzieć w
    kodzie? Ano można mimo że dekoder pracuje na bardzo wypasionych CPU
    które posiadają wystarczającą ilośc zasobów na wątki. Firma po
    sąsiedzku, może ktoś czyta i choć troche się zarumieni.

    > Absurd.

    Nie, to suweren zagłosował portfelem. Z tego samego powodu nie potrafie
    kupić w Castoramie wiertla udarowego którze wykona więcej jak 10 otworów
    i się nie stępi (a kiedyś bywały). Nie ma pieniędzy za które je tam
    kupie bo nie maja w ofercie nic poza chłamem. Co gorsza praktycznie
    nigdzie nie ma.

    > No wiec co z tych wynalazków do kontroli, umit testów środowisk testowch
    > itp skoro i tak chłam wychodzi.

    Tam gdzie są stosowane nie wychodzi.

    Natomiast nie są stosowane w embedded wszędzie. Tylko gdzieniegdzie,
    świat jest pełen Staśków. Co tu się dziwić jak jakiemuś legacy
    programmer '51 powiesz że istnieje inny swiat poza jego 40-letnim
    kompilatorem to nie dośc że Cie opierdoli to jeszcze zamknie się jeszcze
    bardziej w swojej jaskini. Sprobuj wyjasnić misiaczkowi programującemu w
    C że może zrobić coś lepiej w C++ (lepiej na tak wiele sposobów że
    pozwole sobie nie wymienić...). Nie da rady, choć przyznaje że jak na
    tej grupie pojawia się taka dyskusja to zawsze cierpliwie tłumacze takim
    legacy czemu ignorancja nie jest siłą. Nic to nie daje, on mają
    przekonania religijne, fake fakty na temat C++ i na sam koniec pada
    najczęsciej argument 30 letniego doświadczenia który w teorii ma zmieść
    wszystko detonacją ego.

    Rozmawialem kiedys z kolesiem piszącym w dużej firmie z automatyki
    przemysłowej. Jak powiedział kierownictwo jego działu zdominowane jest
    przez legacy programmers. Koło 2015 roku programiści wybłagali uzywanie
    gita bo wczesniej obieg kodu robiony był przez wspólny katalog na
    serwerze. Git jednak został usunięty po miesiącu "bo to przecież gówno
    jest" i "tak się nigdzie nie robi" (ten drugi jest bardzo popularny
    wśrod legacy). To nie jest wyjątkowy obrazek ze świata embedded. Dotyczy
    to rownież softu na telewizory, dekodery, telefony itd itp. Pracowałem z
    wieloma osobami z interesujacymi doświadczeniami, ale najwieksze jaja
    były zawsze kiedy ktoś pracował wczesniej w embedded. Historie
    niemozliwe do uwierzenia, może bym dał wiarę gdyby miały miejsce w
    latach 60tych.

    Ogólnie mamy narzedzia ale nie mamy zespołów które z tej wiedzy i
    narzedzi korzystają. Tam gdzie musza (wojsko, medycyna, lotnictwo)
    wymuszane jest to odgórnie i przynosi efekty - najlepszym miernikiem
    tych efektów jest wyrosniecie w ostatnim czasie tysięcy firm
    sprzedających narzedzia do podnoszenia jakości na wiele sposobów nie do
    pomyslenia przez legacy. Tam gdzie można tłuc dziadostwo znajdziesz całe
    pokłady programistów soft i hard dla których czas zatrzymał sie 40 lat
    temu jak skończyli studia i co gorsza swoje żałosne techniki i niby
    wiedze przekazują młodszym, często siłą. Trudno, trzeba mieć twardą
    skórę dyskutując.

  • 64. Data: 2018-02-11 19:10:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 11 Feb 2018 18:52:29 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Sprobuj wyjasnić misiaczkowi programującemu w
    > C że może zrobić coś lepiej w C++ (lepiej na tak wiele sposobów że
    > pozwole sobie nie wymienić...). Nie da rady, choć przyznaje że jak
    > na

    Oj tam, oj tam. Widziałem wiele spieprzonego softu w C++ i swietnie
    dzialajacego napisanego w C. Jakoś zadziwiające jest, że można bez
    kozery powiedzieć, że to reguła. Jakoś ta zajebistosc C++ to jakiś
    yeti, którego mało kto widział. Widać za trudne by zrobić coś z tego
    tanio, szybko i dobrze.

    --
    Marek

  • 65. Data: 2018-02-11 19:12:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie, to suweren zagłosował portfelem. Z tego samego powodu nie
    > potrafie

    Suweren zapomina, że pierwszym prawem konsumenta jest niekonsumowac
    (nie kupować).

    --
    Marek

  • 66. Data: 2018-02-11 19:18:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/11/2018 7:10 PM, Marek wrote:
    > Oj tam, oj tam. Widziałem wiele spieprzonego softu w C++  i swietnie
    > dzialajacego napisanego w C. Jakoś zadziwiające jest, że można bez
    > kozery powiedzieć, że to reguła.

    Nie można. Nikt tak nie powiedział.

    > Jakoś ta zajebistosc C++ to jakiś yeti,
    > którego mało kto widział.

    Bo malo kto go uzywa, w embedded to już naprawde nie tyle mało co prawie
    nikt. Powody jak zwykle: ignorancja.

  • 67. Data: 2018-02-11 19:19:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/11/2018 7:12 PM, Marek wrote:
    > Suweren zapomina, że pierwszym prawem konsumenta jest niekonsumowac (nie
    > kupować).

    Zmienić suwerena nie sposób. Dlatego pozostaje się dostosować. Zawsze
    warto płynąć z prądem pod warunkiem że na materacu popijając drinki z palmą.

  • 68. Data: 2018-02-11 19:25:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Feb 2018 18:52:29 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > świetlne dalej niż ten stary w Bravii i jestem pod wrażeniem że komuś w
    > LG się chciało albo nazwyjczajniej w świecie zatrunili kogoś z mózgiem.

    A pobor pradu mierzyles ?
    Moze tak jak w odtwarzaczach DVD - po "wylaczeniu" jest ciagle
    wlaczony, ale za to jak szybko wstaje :-)

> [...]
    > synchronizację. Co oznacza że czekasz sekundę wciskając klawisz
    > góra/dół. Jak można tego nie zauważyć na produkcji i nie przewidzieć w

    Masz na mysli przelaczanie, czy operacje "dwa razy w gore" ?

    Zmiana w cyfrowej ma byc wolna :-(

    Zawsze mozesz sprobowac poza Castorama, tylko bedzie drozej.

    Ale ... uda sie ? Bo to nie sztuka kupic 2x drozsze wiertlo, ktore tez
    wytrzyma 10 otworow :-)

> [...]
    > C że może zrobić coś lepiej w C++ (lepiej na tak wiele sposobów że
    > pozwole sobie nie wymienić...). Nie da rady,

    A dobre programy pisze ?
    Moze nie masz racji :-)

> [...]
    > serwerze. Git jednak został usunięty po miesiącu "bo to przecież gówno
    > jest" i "tak się nigdzie nie robi" (ten drugi jest bardzo popularny

    A czego uzywali ?

    Tylko zaraz ... kto poowiedzial, ze to g* ?
    Starsi programisci mlodszym programistom ?
    Bo programistom ma to sluzyc ... moze w calosci ze szkoleniem i
    wdrozeniem to naprawde gowno bylo :-)

    > Ogólnie mamy narzedzia ale nie mamy zespołów które z tej wiedzy i
    > narzedzi korzystają. Tam gdzie musza (wojsko, medycyna, lotnictwo)
    > wymuszane jest to odgórnie i przynosi efekty - najlepszym miernikiem

    Eee - a te dziedziny nie sa wlasnie najbardziej "legacy" ?

    40 ... no to byle do emerytury :-)

    J.

  • 69. Data: 2018-02-11 20:00:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 11 Feb 2018 19:18:34 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie można. Nikt tak nie powiedział.

    Można, ja tak mówię podsumowując ostatnie 30 lat jakie mam do
    czynienia z oprogramowaniem.

    > Bo malo kto go uzywa, w embedded to już naprawde nie tyle mało co
    > prawie
    > nikt. Powody jak zwykle: ignorancja.

    Nie miałem na myśli embedded.

    --
    Marek

  • 70. Data: 2018-02-11 20:03:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/11/2018 7:25 PM, J.F. wrote:
    > A pobor pradu mierzyles ?

    Myślisz że mnie to bedzie jakoś specjalnie martwić że zjada 10W zamiast
    2W? Komfort bywa cenniejszy. Pstryk i mam. W dodatku GUI nie haczy.
    Niebywałe, osiągneliśmy poziom Amigi z 1985 roku.

    > Moze tak jak w odtwarzaczach DVD - po "wylaczeniu" jest ciagle
    > wlaczony, ale za to jak szybko wstaje :-)

    Może. Bravia i gorącego startu nie była w stanie wstać szybko, wstawała
    w innym stanie niż oczekuję itd itp. Soft pisany w 2000 więc można
    zakladać że FORTRAN nie był już na topie a jednak dali dupy. Jak? Wstyd
    pytać.

    > Masz na mysli przelaczanie, czy operacje "dwa razy w gore" ?

    Przycisk góra/dół. Haczy się do czasu aż nie pojawi się obraz na danym
    kanale i dopiero wtedy przeskakuje. A że obraz pojawia się czasem od
    razu a czasem nie to przełaczanie kanałów góra/dół przypomina jazdę po
    wybojach.

    > Zmiana w cyfrowej ma byc wolna :-(

    Ja nie chcę oglądać co jest na kanale. Ja chce szybko dotrzec 3 kanały
    wyżej. Tutaj jest z reszta bład projektowy: jakiś misio wykoncypował że
    przeciez nie po to się klika gora dół żeby nie oglądać co się wyklikało.
    A tu okazuje się że rzeczywistośc użytkowania znowu ma się nijak do
    urojeń. Wniosek: zostawic jak jest, suweren pomarudzi a abonamenta i tak
    zaplaci. Byłem pewny że to naprawią jakims update ale okazałem się
    naiwny jak zwykle: naprawili tylko że jest ładniejsza grafika.

    > Zawsze mozesz sprobowac poza Castorama, tylko bedzie drozej.

    W końcu znalazłem wiertła o sensownych parametrach do łupania w betonie
    bloku z lat 70. Ale kosztowało mnie to sprawdzenie kilku z róznych
    miejsc. Więc to że można to wiadomo. To że nie mozna "tak po prostu"
    mnie przeraża.

    > Ale ... uda sie ? Bo to nie sztuka kupic 2x drozsze wiertlo, ktore tez
    > wytrzyma 10 otworow :-)

    Nie, ono wytrzyma 300. Róznica jest taka że musisz wiertla zmieniać co
    chwile a takim po prostu pracujesz. Komfort psychiczny tez ma swoją cenę.

    Swoją droga w hip budowlanych ciągle mozna kupić "widie z czerwona
    główką" które przy probie wiercenia w cegle się zakręcają i wyginają.
    Skoro nie sa do cegły nawet to do czego? Ten chłam jest w hip bo suweren
    kupuje. Może do mieszania herbaty.

    > A dobre programy pisze ?
    > Moze nie masz racji :-)

    Mam. Może poza miganiem dioda na uC. Cały czas mowa w kontekście
    kontroli jakości. C++ pozwala to zrobic zupełnie inaczej i w dodatku
    bezkosztowo. Problem w tym że przecięnego klikacza na '51 nie obchodza
    jakieś fanaberie o kontroli jakości, on da Zenkowi, Zenek przytaknie
    głowa i na produkcję. Kto by się tam bawił w coverage czy unit testy, do
    dla tych hipsterów w rurkach. Efektem czego mój sterownik pieca
    węglowego wesoło popycha węgiel do retorty jak piec przekroczy 90
    stopni. Nie, nie pytaj o logikę czy jakiś tam zdrowy rozsądek. Zamiast
    niej jest certyfikat. I to jakiegos Głównego Urzędu.

    > A czego uzywali ?

    Wrócili do wspólnych źrodel na serwerze w sieci. Między innymi koles z
    tego powodu sie zwolnił. Pewien poziom higieny psychicznej jest wymagany
    do pracy.

    > Tylko zaraz ... kto poowiedzial, ze to g* ?

    Legacy programmer, kierownik. Do tej pory kopiował plik. Teraz musi
    robić jakieś pulle czy inne pushe. Co za idiota to wymyslił!

    > Starsi programisci mlodszym programistom ?

    Tak.

    > Bo programistom ma to sluzyc ... moze w calosci ze szkoleniem i
    > wdrozeniem to naprawde gowno bylo :-)

    Ale nie jestes w stanie wyszkolić typowego Staśka. Przed chwilą na
    grupie dowiedzialeś się że systemy kontroli wersji to pieprzenie. To nie
    działa, jedyną drogą jest odgórny nakaz ale on nie przyjdzie bo pietro
    wyżej jest juz typowe korpo czyli siła niekompetencji. Podobno było tam
    takie powiedzenie między programistami że jedyna nadzieja w biologii.
    Zapamietałem to bo sprawdza się w wielu takich miejscach.

    > Eee - a te dziedziny nie sa wlasnie najbardziej "legacy" ?

    *JUŻ* nie. Wiele się zmienilo. Teraz to cutting edge jesli chodzi o
    konsumowanie nowoczesnych idei weryfikacji i zarządzania. Na tym polega
    problem: ludzie przespali rewolucję. Byc może dlatego że odbywa się ona
    za zamkniętymi drzwiami dużych korpo, ale przecież na zewnątrz wycieka
    tyle informacji ...