  • Data: 2018-06-28 20:12:42
    Temat: Re: Nawigacja od innej strony
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 12:38:11 UTC-5 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Nawigacja ma 5 m dokładności? Mi się wydaje, że ze 20 m.

    Jak sobie wrzucisz np. gps status na androida to zobaczysz co on raportuje. On tam
    pokazuje jaka masz dokladnosc pozycjonowania.

    Tyle ze masz te +-5m z GPS i kolejne +-5m z mapy (optymistycznie i do tego mocno
    zalezy od tego kiedy i jak mapa zostala obrobiona cyfrowo).
    I juz jest te +-10m.

    Nawigacje robia nieco magii aby wymyslic ktoredy jedziesz i czasem mozesz zobaczyc co
    i jak zakladaja jadac np. Autostrada z pasem dodatkowym za betonowa bariera (np.
    autostrada na wysokosci katowic). Zaleznie od nawigacji moze sie zle domyslic ktorym
    pasem rzeczywiscie jedziesz.
    Podobnie dlatego tyle trwa chwila miedzy zlym skretem a momentem kiedy nawigacja
    zaczyna przeliczac.

    A co do tematu inicjalnego:
    Masz przyklady kiedy ci nawigacja niejasno pokazuje droge?
    Ja uzywam darmowej map factor navigator opartej o mapy osm - darmowe i opensource,
    zrobione przez stado kowalskich. I tam nie widzialem tego typu problemow.
    Zazwyczaj przy zblizeniu sie do skrzyzowania masz nie tylko ikonke jak mniej wiecej
    wyglada skret ale i masz pokazane skrzyzowanie i droga jak masz jechac.
    I zazwyczaj starcza jeden rzut okiem aby stwierdzic w ktora droge trzeba wjechac.

    A sytuacje kiedy np. trzeba skrecic w prawo 3m przed rondem gdzie waziutki pasek
    chodnika rozgranicza droge ktora mamy jechac i odnoge tegoz ronda sa na tyle
    nieliczne ze nie zawadzaja a nie wyobrazam sobie znaczaco wyrazniejszego sposobu na
    oznaczenie tego niz to co jest dostepne w tym darmowym wynalazku co uzywam.