  • Data: 2009-01-03 11:31:15
    Temat: Re: Netbooki Asusa ( EEE PC ) - parę rzeczy mnie intryguje
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.01.2009 00:09, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > Mylisz się - nie jest potrzebna żadna stacja dokująca. Kwestia
    > podłączenia jednej wtyczki monitora i jenej wtyczki USB do
    > klawiatury/myszy.

    Zazwyczaj w takich przypadkach jednak *używa się* stacji
    dokującej. Jest wygodniejsza od takiej prowizorki.

    > No to dolicz cenę systemu operacyjnego, pakietu biurowego i licencji
    > na soft specjalistyczny. Sam napisałeś że czasem producnet to
    > upraszcza. Ja napisałbym że robi to raczej bardzo rzadko. Chyba tylko
    > MS w przypadku Office SBS dopuszcza licencje na stacjonarce i laptopie
    > i to całkiem od niedawna a jest to tylko jeden z programów z których
    > korzystają.

    Cóż, to tylko argument za otwartym i darmowym oprogramowaniem.
    Co najwyżej jakiś pakiet specjalistyczny trzeba by kupić w
    większej liczbie kopii dla wybranej grupy pracowników.

    (wiem, tutaj trochę wybiegam w przyszłość, a nie oferuję
    konkretnego rozwiązania na dzisiaj)

    > Widzisz - możesz sie zdziwić ale większośc ludzi z którymi
    > współpracuję ma nieormowany czas pracy i często pracują poza biurem.
    > Często poza miastem czy w ogóle poza Polską.

    Ja też pracuję dużo w domu. I robię to na domowym komputerze.
    Nie noszę nic z pracy i nic do pracy.

    > Ci któzy mają laptopy podłczone w ten sposób dość często także latają
    > samolotami. Średnio kilkanaście razy rocznie. Są jeszce bardziej
    > nieekologiczni niż samochody.

    W pewnym sensie tak. Pole popisu dla pracy zdalnej i tele-
    konferencji :)

    > Zwykły komputer też może sie zepsuć - nie trzeba go kraśc. To czy po
    > podączeniu do sieci robi się backup danych na serwer backupowy czy
    > jest to robione ze stacji roboczej to właściwie żadna róznica.

    Oczywiście. Tylko że zepsucie się komputera jest innej klasy
    wydarzeniem, niż nieustanne dźwiganie go w torbie czy napaść.

    > Wszystko zależy od ilości danych do zsynchronizowania. I tego jak jest
    > napisane konkretne oprogramowanie. Niestety nit zawsze da sie zrobić
    > sensowną synchronizację - zwłaszcza gdy uzywa się orpgramowania
    > narzuconego prze kogo innego.

    Zgadzam się absolutnie.

    > A ja uważam że do każdego przypadku należy podejść indywidualnie. I

    I to jest najlepsza konkluzja. Z tym również się zgadzam.
    Dodając przy tym, że zazwyczaj lepsze są dwa osobne komputery,
    ale w niektórych przypadkach komputer przenośny może być też
    tym podstawowym.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |