  • 1. Data: 2005-04-10 10:39:04
    Temat: Nielegalne binaria na news-serwerach
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    Witajcie,

    Na niektorych komercyjnych serwerach znajduja sie grupy binarne zawierajaca
    - dyplomatycznie mowiac - nielegalne odmiany pornografii. Duzo zalezy od
    wysylajacych posty, w koncu na kazda niemoderowana grupe bin. mozna wyslac
    prawie wszystko. Kiedys Rzeczpospolita wslawila sie rozglosnieniem sprawy i
    ze slynnego ICMu pokasowano mase grup. Czy nie uwazacie, ze administratorzy
    serwerow news powinni cyklicznie przegladac grupy i kasowac te bardziej
    podejrzane ? (tudziez blokowac propagacje, aby grupy o zadanym wzorcu nazwy
    wiecej sie nie pojawily - czy to w ogole mozliwe ?).

    Co o tym myslicie ?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    - remove 'usun' and the dot if you need to reply via e-mail

  • 2. Data: 2005-04-10 10:49:24
    Temat: Re: Nielegalne binaria na news-serwerach
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podejrzane ? (tudziez blokowac propagacje, aby grupy o zadanym wzorcu nazwy
    > wiecej sie nie pojawily - czy to w ogole mozliwe ?).

    IMHO ja uważam że nie powinni ponieważ nie są od tego...

    "pocztą wysyła sie również przesyłki zawierające pornografię
    czy nie uważacie że listonosze powinni sprawdzać przesyłki?"

  • 3. Data: 2005-04-10 18:02:39
    Od: Piotr Gnyp <t...@N...discordia.pl>

    .::On Sun, 10 Apr 2005 12:49:24 +0200, in <d3b0bh$g9e$1@opal.futuro.pl>
    .::Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:
    > IMHO ja uważam że nie powinni ponieważ nie są od tego...
    > "pocztą wysyła sie również przesyłki zawierające pornografię
    > czy nie uważacie że listonosze powinni sprawdzać przesyłki?"

    Poczta jest zaadresowana do konkretnej osoby. Grupy usenetowe są
    ogólnie dostepne - to chyba taka najbardziej widoczna różnica. Więc
    analalogia do przesyłek jest nietrafiona, juz bardziej do tablicy ogłoszeń w
    bloku/osiedlu/whatever.

    --
    mailto:http://cerbermail.com/?cbnAsx515H::gg#23475::
    Toread@IRCNet

  • 4. Data: 2005-04-10 20:10:06
    Od: Wojciech Skrzypinski 2 <u...@h...pl>

    Marek Dyjor wrote:

    /ciach.../

    > IMHO ja uważam że nie powinni ponieważ nie są od tego...
    >
    > "pocztą wysyła sie również przesyłki zawierające pornografię
    > czy nie uważacie że listonosze powinni sprawdzać przesyłki?"

    Dokladnie tak jak napisal Piotr, grupy dyskusyjne sluza upublicznianiu
    roznych tresci i taki jest podst. argument za kontrola ich zawartosci w
    jakims tam stopniu.

    Na pewno gdybym byl administratorem serwera news, troche balbym sie ew.
    skutkow prawnych (wspoludzial w rozpowszechnaniu ? zaniedbanie ? a moze
    nic ? nie znam sie). Tak czy siak uwazam, ze warto byloby raz na jakis
    czas przejrzec i powycinac to i owo, choc na dobra sprawe jestem
    zwolennikiem "wolnego" Internetu.

    Mysle, ze mogloby to byc cos w tylu dobrych praktyk - wiele firm
    przestrzega przeciez roznych zasad, choc nikt im nie nakazuje na pismie.

    W.

  • 5. Data: 2005-04-10 20:14:22
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Sun, 10 Apr 2005 22:10:06 +0200, Wojciech Skrzypinski 2 wrote:

> [...]
    > nic ? nie znam sie). Tak czy siak uwazam, ze warto byloby raz na jakis
    > czas przejrzec i powycinac to i owo, choc na dobra sprawe jestem

    Wam się może wydaje, że administrator nie ma nic lepszego do roboty, niż
    siedzieć i przeglądać te 100-200GB postingów dziennie? 8->>>

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 6. Data: 2005-04-10 20:23:44
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Sun, 10 Apr 2005 20:25:00 +0000 (UTC), Piotr Gnyp
    <t...@N...discordia.pl> wrote:

    > co nie oznacza, że nie można by jakiegoś adresu emailowego/innego urządzonka
    > do raportowania wystawić,

    A nagłówek X-Complaints-To widział?

    r.
    _____________
    robert rędziak K11 jid:rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    tu kieruj swój spam (tylko spam): f...@s...plukwa.net

  • 7. Data: 2005-04-10 20:25:00
    Od: Piotr Gnyp <t...@N...discordia.pl>

    .::On Sun, 10 Apr 2005 22:14:22 +0200, in <60t000156bp7$.dlg@falcon.sloth.hell.pl>
    .::Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> wrote:
    > Wam się może wydaje, że administrator nie ma nic lepszego do roboty, niż
    > siedzieć i przeglądać te 100-200GB postingów dziennie? 8->>>

    NIe wiem, czy to "Wam" odnosi zahacza i mnie, ale jeżeli tak, to chcę
    zaznaczyć, że wiem, że administrator ma zwykle ciekawsze rzeczy do roboty,
    co nie oznacza, że nie można by jakiegoś adresu emailowego/innego urządzonka
    do raportowania wystawić, co by zainteresowani mogli zapracowanego admina
    zaiwadomić, że na jego serwerze znajdują się niedozwolone treści.

    --
    mailto:http://cerbermail.com/?cbnAsx515H::gg#23475::
    Toread@IRCNet
    Ever loved a woman who made you feel tall?
    Ever loved a man who made you feel small?

  • 8. Data: 2005-04-10 20:39:00
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Sun, 10 Apr 2005 20:40:42 +0000 (UTC), Piotr Gnyp
    <t...@N...discordia.pl> wrote:

    > A tak na serio - przypadkiem nie zależy on od rozgłaszającego daną
    > wiadomość serwera, a nie od przyjmującego? Wydawało mi się, że omawiamy tu
    > kwestię przycięcia przyjmowania niektórych grup przez niektóre serwery
    > newsów.

    Chcesz eliminować przyczynę, czy tylko usuwać skutki? Zresztą
    każdy serwer powinien mieć adres kontaktowy do administratora.

    r.
    _____________

  • 9. Data: 2005-04-10 20:40:42
    Od: Piotr Gnyp <t...@N...discordia.pl>

    .::On 10 Apr 2005 20:23:44 GMT, in
    <s...@s...plukwa.net

    .::Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)
    <s...@s...plukwa.net> wrote:
    > A nagłówek X-Complaints-To widział?

    Nigdy w życiu...

[...]

    "I'm not a superhero! I'm a Latter-Day Saint."
    --Joe Young

  • 10. Data: 2005-04-10 20:42:06
    Od: elmer radi radisson <r...@s...wireland.org>

    Wojciech Skrzypinski wrote:

> [...]
    > podejrzane ? (tudziez blokowac propagacje, aby grupy o zadanym wzorcu nazwy
    > wiecej sie nie pojawily - czy to w ogole mozliwe ?).

    z niecierpliwoscia oczekiwalbym wowczas procedensu z wsadzeniem do pudla
    administratora ogladajacego (i co z tego ze podczas 'kwalifikowania'? -
    w koncu nie jest bieglym sadowym z zakresu seksuologii) badz co badz
    zakazane tresci z takiej grupy.
    zreszta trudno mi wyobrazic sobie na jakiej podstawie mieli by to robic
    no i co najwazniejsze, pomysl ile dodatkowych etatow by to pochlonelo
    zeby zapewnic jako taka skutecznosc. czyli pomysl, przynajmniej mi,
    jawi sie jako utopijny. i dodatkowo przypominajacy natarcie na wiatraki.

    --

    toczący się pies nie nasiąka basem.