    From: "pluton" <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Niestabilna pralka
    Date: Sun, 17 Jan 2010 10:54:27 +0100

    > Poradźcie mi, proszę, jak umocować pralkę automatyczną
    > w łazience. Pralka Indesit ciągle slizga się na kafelkach.
    > Najgorzej jak jest mało prania. Próbowałem bardzo
    > wielu sposobów, włącznie z matą antypoślizgową, ale
    > nic nie jest skuteczne.

    To musisz tak:
    1) zaobserwowac, w ktora strone pralka sie slizga i z jaka predkoscia;
    2) na podstawie masy pralki i predkosci slizgania wyliczyc
    wspolczynnik tarcia statycznego i dynamicznego;
    Jezeli pralka wykonuje ruchy Browna, to musisz
    zastosowac wzory Einsteina-Smoluchowskiego.
    3) zerwac kafelki z podlogi
    4) zrobic wylewke o nachyleniu takim, zeby skladowa pozioma sily
    grawitacji dokladnie rownowazyla sile sciagajaca pralke.
    W obliczeniu nachylenia pomoze ci wlasnie obliczenie wspolczynnika tarcia.
    Nachylenie nowej wylewki oczywiscie musi byc takie, zeby wznosola sie
    w kierunku, w ktorym dotychczas jechala pralka.
    4) polozyc na nowo kafelki, na razie na sucho
    5) dokonac eksperymentalnej kontroli obliczen (2-3 prania)
    6) ostatecznie umocowac kafelki, dokonujac ewentualnych korekt nachylenia
    za pomoca grubszej lub cienszej warstwy kleju.

    Sposob drugi:
    1) Z plaskownika 40 mm (grubosc 8-10 mm) musisz pospawac obejmy
    na pralke, w srodku wylozone jakims filcem lub guma, zeby sie pralka
    nie podrapala
    2) w scianie wykuwasz odpowiednie otwory i na cement kotwisz w nich uchwyty,
    tez z w.w. plaskownika. Ewentualnie uchwyty mocujesz kolkami rozporowymi
    ze srubami M16
    3) Kotwy z obejmami sa laczone na zawleczki, zeby latwo odlaczyc
    (tzn. kotwa i obejma maja otwory, w ktore wchodzi zawleczka
    (doradzam zawleczke ze sruby m12). Ewentualnie mozna zrobic taki system, jak
    dla klodek w piwnicach: szczelina w obejmie nakladana na uszko w kotwie w
    scianie
    i w to wchodzi zawleczka

    Sposob trzeci: wynajac ruskiego na godziny, niech trzyma
    pralke w czasie prania.

    --
    pozdrawiam
    Nullification