  • 42. Data: 2017-06-27 00:00:50
    Temat: Re: Nieudana naprawa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > A ta pompa działa ??? Bo nieraz nowe części nie działają.

    Działa, zresztą testowalismy 4 rózne :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 41. Data: 2017-06-27 00:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    >:)
    > Problem polega na tym, ze ten mechanik "obsługuje nas" od lat.
    > I nigdy nie było zadnego kłopotu, zarówno pod wzgledem jakosci jak i
    > uczciwości.
    > ---
    > A jakiej trudności były to naprawy ?

    Wszelkie.
    Począwszy od wymiany klocków, skończywszy na generalnym remoncie silnika,
    który potem zrobił bez żadnego kłopotu ponad milion kilometrów. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 43. Data: 2017-06-27 01:58:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zalezy co uzasz za naprawe. Jesli naprawa byla wymiana zuzytej na maksa pompy paliwa
    na nowa przywieziona np przez klienta to jak najbardziej naprawa zostala
    przeprowadzona prawidlowo bo zalozona pompa pompuje. Ile ja sie nasluchalem tekstow w
    stylu " przyjechalem do pana na geometrie i jak wyjechalem to zauwazylem ze
    wycieraczki nie pracuja". Jak pompa paliwa zuzyla sie na maksa ze ledwo dawala
    cisnienie i glosno pracowala to znaczy ze cale auto jest mniej wiecej w stanie starej
    pompy. Jedyny sposob naprawy jesli w sposob prosty nie mozna znalezc usterki to
    podmiana wszystkich elementow majacych wplyw na odpalanie na pewne. Uszkodzony bedzie
    ten co po zamianie spowoduje ze auto odpali. Oczywiscie za cala procedure ma zaplacic
    klient.

  • 44. Data: 2017-06-27 09:05:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.06.2017 o 12:00, Budzik pisze:
    > Jak podchodzicie do takich sytuacji.
    > Dałem do naprawy auto - normalnie jezdzace, majace 1-2 dziennie niewielki
    > problem z moca (pomagało ponowne odpalenie auta)
    > Podejrzewałem pompe w zbiorniku paliwa.
    > Pompa wymieniona przez mechaniora, auto od tego czasu nie odpala.
    > Mechanik szuka, szuka, sprawdza, nie znajduje, coś wymienia zgodnie z tym
    > co pokazuje komputer ale to nei pomaga i poddaje się.
    >
    > Koszt wymienonej dodatkowo czesci: 500zł
    > Mechanik wyliczył sobie swoja prace na kolejne 500zł.

    Ja miałem podobny przypadek, z tym, że mechanik grzebał dwa dni i nie
    wziął ani grosza.
    Pompę sprawdzisz sobie samodzielnie łatwo zdejmując przewód paliwowy z
    filtra i załączając kluczyk. Tylko podstaw pod niego jakieś naczynie,
    żeby nie zalać całej okolicy paliwem.
    U mnie był wypalony styk przekaźnika pompy paliwa - koszt 15 zł.
    W sumie to nawet by wystarczyło przeczyszczenie i podgięcie styku.
    Żadne komputerowe sprawdzenia tego nie wychwyciły.
    Jacek

  • 45. Data: 2017-06-27 09:32:30
    Od: semi <s...@b...com.pl>

    W dniu 2017-06-25 o 00:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...
    >

    > Na problem z immo wskazałby pewnie komputer.
    > A on wskazuje jednoznacznie - cisnienie na wejsciu do pompy.

    Kiedyś ojciec miał ten sam problem w Passacie.
    Tracił moc i czasami gasł. Czasami odpalił od razu, a czasami po godzinie.
    Wymienione jak u Ciebie parę podzespołów przez specjalistę, który
    twierdził, że to na pewno to (nawet pompa w baku).
    Okazało się że przyczyną było pęknięcie wężyka i zapowietrzanie się
    układu paliwowego.
    Prosta sprawa za którą 3 warsztat wziął 100 zł.

  • 46. Data: 2017-06-27 09:40:20
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-06-25 o 23:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik yabba g...@g...com ...

    > Nie, paliwo dochodzi leci jak głupie.
    > Filtr paliwa tez wymieniony.
    > Sprawdzone - problemem jest prad na sterowniku na wejściu do pompy. Idzie
    > za niski przez co otwiera sie zby słabo.

    Co to znaczy za niski prąd? Czy ma być 12V a dochodzi tylko np. 8V (bez
    obciążenia/pod obciążeniem)? Czy też pompa potrzebuje 1A, a ECU jest w
    stanie podać tylko 500mA?

    > Tym steruje ECU, stąd diagnoza ze z nim jest coś nie tak.

    Steruje bezpośrednio ze swojego wyjścia czy przez przekaźnik?

    > Pytanie skąd taki zbieg okolicznosci, ze wymiana pompy w baku sprawiła, ze
    > nagle auto przestało działac...

    Może coś zwarł niechcący i uszkodził sterownik albo podczas manipulacji
    urwał się jakiś nadgnity kabel?

    Kolega miał cyrki z prądem w Maximie (zapalał raz na 20 prób), bo
    poprzedni naprawiacz odłączył sobie beztrosko kabel do jednego z punktów
    masy.

    yabba

  • 48. Data: 2017-06-27 12:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > na odpalanie na pewne. Uszkodzony bedzie ten co po zamianie spowoduje
    > ze auto odpali. Oczywiscie za cala procedure ma zaplacic klient.

    Czyli Twoim zdaniem to zbieg okolicznosci?
    Wymieniona pompa i przy okazji dokładnie w tym momencie padło cos jeszcze?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 47. Data: 2017-06-27 12:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba g...@g...com ...

    > Co to znaczy za niski prąd? Czy ma być 12V a dochodzi tylko np. 8V
    > (bez obciążenia/pod obciążeniem)? Czy też pompa potrzebuje 1A, a ECU
    > jest w stanie podać tylko 500mA?

    W sensie ze prąd steruje otwarciem, i np. maks otwarcie to 12V a on daje 3V
    i nie otweira.

    > Steruje bezpośrednio ze swojego wyjścia czy przez przekaźnik?

    Podobno bezposrednio.

> [...]
    >
    > Kolega miał cyrki z prądem w Maximie (zapalał raz na 20 prób), bo
    > poprzedni naprawiacz odłączył sobie beztrosko kabel do jednego z

    :)
    Masy sa na pewno ok.
    Tez miałem/mam takie skojarzenie, ze jedyne rozsadne wytłumaczenie to jakas
    przypadkowo zrobiona zwara.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 49. Data: 2017-06-27 12:31:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Takie pompy maja bardzo dluga zywotnosc. W zasadzie do konca zycia samochodu pompa
    zamontowana w fabryce powinna wystarczyc. Jesli zdechla albo byla na moment przed
    wykonczeniem to moze oznaczac ze cala reszta tez jest w kiepskim stanie. Napisales ze
    stara dawala atmosfere a nowa osiem razy wiecej. To osiem razy wiecej moglo cos
    zuzytego uszkodzic, zablokowac. W takiej sytuacji nie jest to przypadek a
    konsekwencja. Mechanik za takie cos nie moze odpowiadac. Ale moglo byc i tak ze w tym
    samym czasie jak byla wymieniana pompa cos z nia nie zwiazanego zdechlo. Samochody
    psuja sie na dwa sposoby. Pierwszy to jak sie jedzie i cos sie spierdoli. Drugi to
    jak sie wieczorem przyjechalo i wszystko bylo ok i nastepnego dnia rano samochod
    twierdzi ze nie odpali, albo pali nie na wszystkich cylindrach, idzie z rury dym albo
    odpali i sie woda gotuje itd.

  • 50. Data: 2017-06-27 17:29:23
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> [...]
    > podmiana wszystkich elementow majacych wplyw na odpalanie na pewne.
    > Uszkodzony bedzie ten co po zamianie spowoduje ze auto odpali. Oczywiscie

    Typowy punkt widzenia kiepskiego mechanika, u którego kuleje na maksa
    diagnostyka.

    Dobry mechanik jest w stanie zdiagnozować problem tak, że nie wymieniasz na
    pałę komponentów i nie każesz zleceniodawcy płacić za wymianę części
    których nie potrzebował wymieniać.

    Argument, że "skoro pompa była stara i zużyta to i reszta samochodu jest
    stara i zużyta" można doprowadzić do skrajności: wymień cały samochód na
    nowy, wszystko będzie działać wyśmienicie, prawda?