  • 71. Data: 2017-06-28 09:53:30
    Temat: Re: Nieudana naprawa
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-28 o 03:26, Pszemol pisze:

    > Jakoś mnie to nie kręci - a z tym dentystą to był żarcik :-)

    > To skoro nie rozumieją to skąd wiedzą, że oglądają głupotę?

    Nic nie napisałem że wiedzą iż oglądają głupotę. Czesto bywa że biorą to
    za pewnik, że głupota to nie jest.

    > Moim zdaniem trzeba mieć wiedzę aby odróżnić rzetelne wideo od
    > amatorszczyzny.

    Nie łapiesz, nie chodzi o amatorskie wideo ale o treść przekazu. Nawet
    amatorskie wideo poparte rzetelną wiedzą jest często znacznie lepsze niż
    rzetelny, profesjonalny film najeżony głupotami.
    --
    LordBluzg(R)

  • 72. Data: 2017-06-28 14:07:56
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-06-27 o 18:33, J.F. pisze:

    > Niekoniecznie tak latwo, jak Ci sie wydaje.
    > A problem moze byc w calkiem innym miejscu - czujnik uszkodzony, i
    > komputer mysli ze za duze cisnienie, albo wejscie w komputerze
    > uszkodzone, albo jakis kabelek masy urwany ...

    Kable można łatwo sprawdzić, nawet miernikiem z supermarketu, czujnik z
    tego co kolega pisał był już wymieniany, ale pewnie też jego
    charakterystykę i sygnał elektryczny da się pewnie łatwo zbadać.
    Trzeba tylko wiedzieć czego się spodziewać. No chyba że komunikacja
    komputer - czujniki, pompa, jest cyfrowa, w co wątpię.

  • 73. Data: 2017-06-28 16:21:21
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Mase z aku z jakas metalowa czescia silnika.

    No ale to "leczy" tylko problemy z jednym połączeniem, nie zdiagnozujesz w
    ten sposób problemów z masą w wiązkach idących do ECU, do przełączników na
    tablicy, masy idącej do zegarów czy nawet w wiązce do pompy paliwa gdzieś
    daleko z tyłu, w baku, itp, itd.

  • 74. Data: 2017-06-28 19:03:58
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    Ja mam problem z zaufaniem mechanikom, więc staram się naprawiać
    auta swoje samemu, tam gdzie mogę samemu sobie zaufać :-)
    Wiercić we własnych zębach jeszcze nie próbowałem, ale też mnie korci ;-))
    ---
    Ja nie mam problemu z zaufaniem mechanikowi co do wykonania naprawy, ale
    regularne podwyższanie ceny w trakcie napraw skłania mnie do oczywistego
    chyba wniosku, że ktoś mnie robi w ciula i należy z tym jakoś skończyć.

  • 75. Data: 2017-06-28 19:27:41
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    re <r...@r...invalid> wrote:

> [...]
    > regularne podwyższanie ceny w trakcie napraw skłania mnie do oczywistego
    > chyba wniosku, że ktoś mnie robi w ciula i należy z tym jakoś skończyć.

    Nie jest to takie oczywiste jak przeanalizujesz wspomniany przypadek krzywo
    wkręconej sondy lambda.

    Mechanik wycenia naprawę często po wstępnej diagnozie, często nie znając
    historii samochodu i tego co go tam może zaskoczyć.

    Jak wyceni naprawę z okładem aby pokryć najgorszy możliwy przebieg naprawy,
    np urwanie gwintu takiej sondy lambda i wymuszenie remontu wydechu, to
    przecież się nie zgodzisz, pójdziesz do kogoś tańszego. Poza tym byłoby to
    nieuczciwe w stosunku do aut gdzie wymiana sondy zajmie mu 3 minuty.

    Musi więc wycenić według typowego nakładu pracy a jak go coś zaskoczy
    nietypowego to oczywiście dołoży do ceny nieprzewidziane wcześniej części i
    pewnie robociznę i musisz mu ufać że Cię nie nabija w butelkę albo idziesz
    z autem do kogoś, komu ufasz.

    Oczywiście nie mówię tu o pseudo-mechanikach jak Zenek, którzy nie umieją
    zdiagnozować i naprawa auta u nich przypomina bardziej bajkę Never-ending
    Story" niż wizytę w warsztacie :-)

  • 76. Data: 2017-06-28 21:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

> [...]
    > do przełączników na tablicy, masy idącej do zegarów czy nawet w wiązce
    > do pompy paliwa gdzieś daleko z tyłu, w baku, itp, itd.

    Ok, ale mechanior mowił, ze posprawdzał wszystkie przejscia i masy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 77. Data: 2017-06-28 21:09:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-06-28 o 21:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Ok, ale mechanior mowił, ze posprawdzał wszystkie przejscia i masy.

    A co ma powiedzieć? Przecież jakoś musi uzasadnić żądanie zapłaty.

  • 78. Data: 2017-06-28 21:14:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    Nie jest to takie oczywiste jak przeanalizujesz wspomniany przypadek krzywo
    Ale ja mam prawie nowy samochód !!! Nie ma sensu domniemywać, że wszystkie
    samochody mają fabrycznie krzywo wkręcane sondy lambda !!!

[...]
    Ja mówię o każdym mechaniku, ASO, nie ASO. To jest po prostu żenujące.