    Date: Wed, 23 Jul 2014 21:58:09 +0200
    From: "B.G" <o...@w...com.eu>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8

    W dniu 2014-07-23 11:04, GAD Zombie pisze:
    > Witam
    >
    > Ostatnio przeglądałem w sklepach internetowych telefony i zainteresował
    > mnie telefon Nokia Lumia 520. Jest dość tani, a to dla mnie istotne, bo

    Cześć.
    Kupiłem kilka miesięcy temu L520, robiąc to dlatego, że jest to
    najtańszy WP8.
    Chciałem _tylko_ zobaczyć co i jak w tym OS-ie, a następnie go sprzedać.
    Jednak nie sprzedałem i uważam że jest to najtrafniej zainwestowane
    przeze mnie kilka stów (400zł) od dłuższego czasu.

    Czekam z lekką już niecierpliwością na update do WP8.1... i jeśli będzie
    tam to co zapowiadają... to kupię za jakiś czas porządniejszą (pewnie
    droższą z min 1GB RAM-u) "słuchawkę" z tym systemem.

    W porównaniu z Androidem na lepszym (2 x więcej RAM-u) sprzęcie jak
    XperiaL - Nokia L520 komfortem obsługi / płynnością i przewidywalnością
    zachowania po prostu zdecydowanie wygrywa - ktoś powie że wręcz
    nokautuje robota.

    Ma co prawda kiepski nieco wyświetlacz (okropnie się palcuje i odbija
    światło), brak przedniej kamery.. ale to nie tragedia w konfrontacji z
    ceną.

    > W wielu miejscach opinie są
    > bardzo pochlebne. Ciekaw jestem, czy ktoś z Was z takiego korzystał. Jak
    > się używa tego Windows Phone, czy jest coś warty?

    Najlepiej sprawdź sam. Ale jak nie jesteś jakoś uzależniony od
    brandzloida - to będziesz raczej zadowolony.

    > Podobno stabilny,
    > lepiej niż Android. Z drugiej strony na Androida jest pełno darmowych
    > aplikacji. Jak z Windowsem? Wszystko płatne

    Tak samo - na WP8 jest "kupa" bezpłatnych programów.

    > i mało, czy nie jest już tak
    > źle? Jakiego typu aplikacji może brakować w Windowsie w stosunku do
    > Androida?

    Pewnie na dzień dzisiejszy jest mniej niż na androida.... ale liczba
    tych sensownych zapewne niedługo się zrówna z liczbą sensownych na robota.

    > I ogólnie jak odbieracie ten telefon i system?

    Ja pozbyłem się bez żalu Androida.
    Prywatnie używam wspomnianej Lumii. Jako maszynka do "wszystkiego"
    spisuje się naprawdę zgrabnie.
    Natomiast do pracy - do naprawdę ciężkiej orki SMS-ami - często
    kilkadziesiąt na dzień - i podobnej ilości rozmów - używam E72.
    W takim zastosowaniu - dachówki nie są w stanie konkurować z sensownym
    klasykiem z _realną_ klawiaturą.

    --
    B.G