    From: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
    Date: Fri, 25 Jul 2014 00:38:14 +0200

    Użytkownik "GAD Zombie" <g...@U...gad.USUN.art.pl> napisał w wiadomości
    news:lqntrk$8rb$1@node2.news.atman.pl...
    > Witam
    >
    > Ostatnio przeglądałem w sklepach internetowych telefony i zainteresował
    > mnie telefon Nokia Lumia 520. Jest dość tani, a to dla mnie istotne, bo
    > bardzo pochlebne. Ciekaw jestem, czy ktoś z Was z takiego korzystał. Jak
    > się używa tego Windows Phone, czy jest coś warty? Podobno stabilny, lepiej
    > niż Android. Z drugiej strony na Androida jest pełno darmowych aplikacji.
    > Jak z Windowsem? Wszystko płatne i mało, czy nie jest już tak źle? Jakiego
    > typu aplikacji może brakować w Windowsie w stosunku do Androida?
> [...]

    Dla mnie Windows Phone w telefonach to jakaś porażka. Taki przykład. Z
    telefonu z androidem chcieliśmy przesłać zdjęcie na lumię (nie pamiętam
    modelu, na pewno lumia i windows). W zasadzie nic prostszego. Odpalamy BT i
    leci. O nie... Nie da się. Pytanie do wujka G i okazuje się, że ten telefon
    owszem ma BT, ale tylko do użytku z zestawem słuchawkowym. Owszem, mają być
    jakieś aplikacje które to obchodzą, ma niby być jakaś aktualizacja, która to
    rozwiązuje, ale trzeba pokombinować. No to krok drugi. Przerzucimy przez
    laptopa. Nic prostszego, podłączamy kabelek i wrzucamy fotki. O nie. Nie da
    się. Trzeba ciągnąć kobylastą aplikację (zune) i dopiero można coś
    kombinować. Po instalacji niby widać pamięć telefonu, ale fotki nie chciały
    się przegrać. Nie było czasu, daliśmy spokój.
    Inny przykład. Kumpel loguje się do srajbuka na lumii. I nagle okazuje się,
    że w kontaktach telefonu ma jedno wielkie śmietnisko. I nie da się wyłączyć
    synchronizacji kontaktów ze srajbuka w telefonie. Naczynie powiązane,
    używasz aplikacji na telefonie, to musisz mieć kontakty z tego gówna, nie
    chcesz mieć, to loguj się przez www.

    Ja wiem, że zaraz odezwą się użytkownicy WP i wyjaśnią jaki byłem głupi i
    czego nie umiałem zrobić. Pewnie gdyby mi się chciało z tym systemem
    zapoznać, to temat byłby do ogarnięcia. Tylko nie o to chodzi. Takie
    podstawowe funkcje, powinny być zaimplementowane domyślnie i działające. I
    pomijam fakt, że do mnie nie przemawia filozofia kafli, to subiektywna
    ocena.

    Mając na uwadze powyższe, sugerowałbym uważne zapoznanie się z systemem
    przed zakupem, żeby potem nie zdziwić się pewnymi sprawami...

    Wiwo