  • 1. Data: 2015-02-11 10:32:01
    Temat: Notebook - nie działa trackpoint i touchpad (zewn. mysz ok)
    Od: "Darian" <A...@w...pl>

    Mam komputer przenośmy marki lenovo. Po reinstalacji win7 (był format)
    wszystko działało ok.
    Któregoś dnia komputer pobrał jakiś upgrade lenovo. Jakieś nowości, łatki
    itp.
    Nie wiem czy miało to znaczenie ale od kilku dni nie działa mi trackpoint i
    touchpad.
    Jak podłączę zewn. myszkę działa bez problemu.
    Klawiatura działa bez problemu.
    Co to może być?

    Zauważyłem, że trackpoint i touchpad działają ale jak nie jestem jeszcze
    zalogowany do win7.
    Tzn urządzenia działają jak widzę ekran powitalny:
    http://www.xpec.pl/img/!tipsy/Screensh...%2012_44_27
    .jpg

    Jak wpisze hasło i wchodzę do win7 to wtedy urządzenia nie dzialaja.
    To problem ma jakiś związek z użytkownikami, systemem dostępu? Jak to
    wł/wył.?

  • 2. Data: 2015-02-11 13:34:50
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-02-11 10:32, Darian wrote:

> [...]
    > Nie wiem czy miało to znaczenie ale od kilku dni nie działa mi
    > trackpoint i touchpad.
    > Jak podłączę zewn. myszkę działa bez problemu.

    Sprobuj uzyc opcji przywracania stanu systemu i wybierz sobie moment
    sprzed instalacji calego tego inwentarza.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2015-02-11 15:26:46
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Jak podłączę zewn. myszkę działa bez problemu.
    > Klawiatura działa bez problemu.
    > Co to może być?

    próbowałeś kombinację Fn+F6 albo samo F6 bądź F7 tam gdzie jest taka ikona
    przekreślonego kwadracika, tylko trzeba przytrzymać dobre 2-3 sekundy bo od
    krótkiego naciśnięcia nie reaguje. Wiem, że to wkurza niemiłosiernie a
    ostatnio walczyłem z Lenovo z 8.1 gdzie domyślnie touchpad był wyłączony i
    za bogackiego nie dało się go ustawić aby był zawsze działający. Pewnie
    gdzieś jest to ustawienie zagrzebane ale nie udało mi się odlaleźć.

  • 4. Data: 2015-02-12 09:49:55
    Od: "Darian" <A...@w...pl>

> [...]
    > za bogackiego nie dało się go ustawić aby był zawsze działający. Pewnie
    > gdzieś jest to ustawienie zagrzebane ale nie udało mi się odlaleźć.

    To chyba nie to jak naciskam samo F6 albo F7 - nic się nie dzieje.
    Jak naciskam Fn+F6 włacza mi się kamerka (tak jest pod F6). Jak wcisnę Fn+F7
    włacza mi się panel do sterowania: tylko
    komputer/duplikuj/rozszerz/tylkoprojektor.
    Mam przeczucie, że moje problemy mają związek z "użytkownikiem". Jak pisałem
    na wstępie: jak nie jestem zalogowany to mogę ruszać trackpointem albo
    touchpadem. Dopiero jak się zaloguję to nie ma kontroli nad kursorem.

  • 5. Data: 2015-02-12 12:07:21
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2015-02-11 o 10:32, Darian pisze:> Mam komputer przenośmy marki
> [...]
    >
    > Jak wpisze hasło i wchodzę do win7 to wtedy urządzenia nie dzialaja.
    > To problem ma jakiś związek z użytkownikami, systemem dostępu? Jak to

    Na forum Lenovo sporoi ludków ma podobny problem. Jedno z rozwiązań

    Just follow this for touchpad (re)-activation :

    1) Open regedit and go to HKCU\Software\Synaptics\SynTP\TouchPadPS2\

    Set 1 to EnableButtonAction

    Set 0 to DisableDevice

    2) Open task manager and kill process SynTPEnh.exe

    3) Open file manager and run C:\Program Files\Synaptics\SynTP\ SynTPEnh.exe

    Nie próbowałem, ale może coś to da...

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 6. Data: 2015-02-12 13:51:23
    Od: "Darian" <A...@w...pl>

    Dzięki za dobre chęci. U mnie to jednak było coś innego.
    Tak jak podejrzewałem miało to związek z win7 (jakieś bugi w aktualizacji
    systemu)
    Wystarczyło utworzyć nowe konto Admina - trackpoint i touchpad zaczęły na
    tym koncie działać.
    Potem usunąłem konto starego Admina.
    Teraz loguję się już "nowym adminem".
    Mam nadzieję, że to nic nie zmieni w korzystaniu z komputera i win7.

  • 7. Data: 2015-02-12 14:07:27
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2015-02-12 o 13:51, Darian pisze:
> [...]
    > Potem usunąłem konto starego Admina.
    > Teraz loguję się już "nowym adminem".
    > Mam nadzieję, że to nic nie zmieni w korzystaniu z komputera i win7.

    Może wystarczyło odinstalować całkowicie synaptic, wyczyścić rejestr i
    zainstalować ponownie.