    Subject: Re: Nowa matryca LCD z chin?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: szod <b...@a...pl>
    Date: Sat, 28 Nov 2015 16:24:44 +0100

    W dniu 28-11-2015 o 15:51, Artur Miller pisze:

    > http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiati
    ve_id=SB_20151128065010&SearchText=LTM230TT01

    > jak wysyłający zadeklaruje wartość prawidłową, to dolicz VAT 23% i
    > obsługę celną (poczta polska 50zł, DHL 80zl), choć może się udać, że
    > puszczą bez opłat.

    Ja sobie kupiłem matrycę na ali. Przyszła po jakimś czasie, ale mnie
    tknęło, że coś nie taka z wyglądu. No i to był inny typ niż miał być,
    ale naklejka uparcie mówiła że właściwy. Zacząłem pisać w sporze, ale
    nie chcieli uznać. W końcu oderwałem tą nalepkę, a pod spodem na PCB
    pięknie wypisany typ i producent. Oczywiście matryca inna niż na
    nalepce. Zrobiłem fotkę, wysłałem, uznali. Kasę oddali bez zwracania
    matrycy. Dobrze że nie naliczyli opłaty na granicy bo bym był do tyłu.
    Tak więc różne przypadki się trafiają. Pierwszy mój zakup na ali i na
    razie nie mam ochoty na kolejne.

    W ogóle to z matrycami trzeba uważać. Na aukcjach Allegro są pisane
    typy, ale jak się wczytać to w opisie jest napisane, że jak nie mają to
    wysyłają inną kompatybilną. Cały dowcip w tym, że zazwyczaj nie mają, a
    piszą typ tylko po to, żeby złapać klienta. Nieraz pisałem z pytaniem
    czy mają faktycznie taką jak w aukcji, to ani razu nie potwierdzili
    tylko wymieniali typy "kompatybilne". A one są kompatybilne tylko w
    niektórych parametrach. Elektrycznie są ok, ale już np. kąty patrzenia
    są całkiem do bani w stosunku do tego typu co w tytule aukcji. Tak więc
    znaleźć konkretny typ może nie być łatwo.