eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe samochody elektryczne Volkswagena w cenie spalinowych? › Re: Nowe samochody elektryczne Volkswagena w cenie spalinowych?
  • Data: 2017-04-24 14:41:14
    Temat: Re: Nowe samochody elektryczne Volkswagena w cenie spalinowych?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 24 Apr 2017 13:48:41 +0200, ToMasz

    > Napisz coś więcej. normalnym autem nieda się jechać bez oczyszczenia
    > szyby, zagrzania go. ile potrzebujemy na ogrzewanie? Kilka, moze
    > kilkanaście kilowatów. to tyle samo energii, ile potrzeba na "kulanie
    > się" ze stałą prędkością 50km/h
    > Czyli zasięg i ekonomiczność tego pojazdu spada do 35%? Zgaduje.
    > Pewnym rozwiązaniem byłoby ogrzewanie przedniej szyby i foteli. ale
    > bezruch w niskiej temperaturze bardzo źle wpływa na zdrowie...

    Mnie chodzio o zużycie (żywotność) baterii, bo że energii potrzeba na coś
    więcej niż tylko jazda, to jasna sprawa. Przy czym w lato potrzeba z kolei
    energii na chłodzenie i to nie wykluczone, że nawet więcej. Podejrzewam
    jednak, że zasięg jest podawany dla normalnego ludzkiego trybu a nie dla
    bieda trybu: odmroź palce, zapoć rowa.

    Jeśli zaś chodzi o grzanie, to, ZTCW, taka Tesla nie wykorzystuje ciepła
    wytwarzanego z akumulatorów do grzania kabiny, co jest dosyć dziwne.

    --
    Pozdor
    Myjk