  • 31. Data: 2017-01-17 20:17:06
    Temat: Re: Nowe ubezpieczenie OC
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-01-17 o 16:14, Maciek pisze:

    > ubezpieczenia. I tak np. w AXA Direct jeśli zawrzesz ubezpieczenie
    > miesiąc przed dniem rozpoczęcia ubezpieczenia, zapłacisz ponad 100zł
    > mniej niż jeśli poczekasz z zawarciem umowy do samego końca.

    ciekawe, zapamiętam - swoją drogą można u nich przedłużać przez stronę
    OC? Patrzyłąm ostatnio ile by wzrosło moje OC i nakrzyczeli mnie, że
    skoro u nich jestem to mogę tylko przez telefon, co mi się kojarzy
    niefajnie z dużym ubezpieczeniem.

    Swoją drogą ktoś ma jakąś rozpiskę, które kolory są bezpieczne a które
    wyżej oprocentowane?

  • 32. Data: 2017-01-17 23:36:10
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-01-17 o 20:17, PlaMa pisze:

    > Swoją drogą ktoś ma jakąś rozpiskę, które kolory są bezpieczne a które
    > wyżej oprocentowane?

    Acha... czerwone przechlapane, niebieskie na propsie... ciekawe :)

  • 33. Data: 2017-01-18 00:18:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 16 Jan 2017 20:28:51 +0100, 007 napisał(a):

    > Tomasz Pyra w

    > [...]
    >
    > I na tej podstawie twierdzisz jak wyżej?

    Sprawdziłem z 10 największych towarzystw i wszędzie to wyglądało
    identycznie.
    Więc może inaczej - czy znasz jakąś ofertę AC gdzie warunku "szkody
    całkowitej" nie określa w oparciu o wycenę wariantu serwisowego, a w
    oparciu o wybraną opcję ubezpieczenia?

    > No to klient za takie AC dopłacił, i to grubo, więc na sąd go stać raczej..

    Za co dopłacił?
    Każda umowa AC w ten sam sposób zaczyna szacowanie szkody - od tego jaka
    jest najwyższa możliwa cena usunięcia awarii w wariancie serwisowym, na
    nowych częściach w ASO.
    Oczywiście nie pomyśl sobie, że ktoś Ci będzie w ten sposób naprawiał
    samochód.

    > Hmm,

    > ale co możesz napisać o wypłaconych z AC odszkodowaniach dla pojazdów
    > starszych niż 3 lata? Obawiam się, ze nic sensownego ;P

    W trzylatku jest dość spora szansa że uszkodzisz samochód w taki sposób, że
    naprawa w wariancie serwisowym nie przekroczy kwoty szkody całkowitej i w
    takiej sytuacji będzie możliwość skorzystania faktycznie z AC.

    W przypadku samochodów starszych, jeśli jest to szkoda bardziej poważna niż
    zadrapanie jednego elementu, to okaże się że szkoda jest całkowita, a
    różnica wartości "wraku" i samochodu przed szkodą jakaś taka żałośnie mała.

    No takie życie - zresztą dlatego AC na stare auta jakieś takie niedrogie.
    Bo ludzie kupują bez świadomości że tak naprawdę i tak nic nie dostaną.

  • 34. Data: 2017-01-18 09:35:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-01-15 o 17:07, Tomasz Pyra pisze:

    > Pytanie czy OC bez AC kosztowałoby tyle samo (no chyba że masz je w różnych
    > firmach).
    >
    > Inna sprawa że AC na 10 letni samochód to w sumie oszustwo ubezpieczalni -
    > zdajesz sobie sprawę jak to działa i że najdrobniejsza stłuczka to "szkoda
    > całkowita" i grosze do wypłaty?

    Jak nie masz AC i rozwalisz auto z własnej winy, albo ci ukradną, to
    zero do wypłaty. A taka składka za AC, to półdarmo. Za gołe OC płacę
    więcej. Więc cudów na kiju nie będzie.

  • 35. Data: 2017-01-18 17:31:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-01-2017 o 00:18, Tomasz Pyra pisze:

    > No takie życie - zresztą dlatego AC na stare auta jakieś takie niedrogie.
    > Bo ludzie kupują bez świadomości że tak naprawdę i tak nic nie dostaną.

    AC jest również, a może przede wszystkim, na przypadki w których
    naprawdę stracisz samochód.
    Kradzież, kasacja itd.

  • 36. Data: 2017-01-18 19:27:29
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-01-18 00:18, Tomasz Pyra wrote:
    > Dnia Mon, 16 Jan 2017 20:28:51 +0100, 007 napisał(a):

    No ale ja w umowie jest, ze naprawa w oparciu o zamienniki i dodatkowo
    występuje amortyzacja części to co? Tez liczą w oparciu o ceny
    oryginałów bez amortyzacji w ASO?

    Bo to by chyba było coś bez sensu...

    Chyba wycena powinna być robiona zgodnie z tym jak to by miało być
    naprawiane.

    --
    mk4

  • 37. Data: 2017-01-18 20:19:07
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 18.01.2017 o 19:27, mk4 pisze:

    > No ale ja w umowie jest, ze naprawa w oparciu o zamienniki i dodatkowo
    > występuje amortyzacja części to co? Tez liczą w oparciu o ceny
    > oryginałów bez amortyzacji w ASO?

    Dokładnie.
    No, prawie, bo np. w AVIVA liczą wg. robocizny w ASO, bez amortyzacji
    części (czyli ceny nowych), biorąc pod uwagę oryginalne części - jedynie
    dla samochodów w wieku powyżej 5 lat mogą być zamienniki.

    > Bo to by chyba było coś bez sensu...

    Dla klienta bez sensu, dla ubezpieczyciela wręcz odwrotnie.

    > Chyba wycena powinna być robiona zgodnie z tym jak to by miało być
    > naprawiane.

    Byłoby to logiczne, ale skoro prawie nikt nie czyta umów, to można tam
    zapisać prawie wszystko.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 38. Data: 2017-01-18 21:38:16
    Od: neoniusz <"neoniu[dowywalenia]szek"@gmail.com>

    W dniu 17/01/2017 o 16:14, Maciek pisze:
> [...]
    > miesiąc przed dniem rozpoczęcia ubezpieczenia, zapłacisz ponad 100zł
    > mniej niż jeśli poczekasz z zawarciem umowy do samego końca.

    Przed chwila zrobilem probe. Ubezpieczenie od jutra 619, od 1 marca 669.
    Aha.

  • 39. Data: 2017-01-18 21:44:06
    Od: neoniusz <"neoniu[dowywalenia]szek"@gmail.com>

    W dniu 15/01/2017 o 22:03, Tomasz Pyra pisze:
    > Stąd chyba dużo wyższe składki w samochodach o wyższej pojemności - jak
    > kogoś stać na tankowanie silnika V8, to i stać go na OC za 1000zł ;)

    Nie jest wcale tak, ze roznice w skladkach sa bardzo duze przy duzych
    pojemnosciach (czy tez przy wartosciach). Przykladowo zrobilem teraz na
    probe kalkulacje na 2017 Lexusa LS 600h, "Wartość pojazdu na dzień
    18.01.2017: 628 423,00 zł", 619 zl za OC.

    Na mojego IS 250 w 2012 roku, do wtedy mi siega archiwum w allianz
    direct, mialem za samo OC 219 zl. W tym roku dowalili sroga kalkulacje
    jako nagrode za wieloletnia wspolprace (ponad 1300 zl), ale
    ostatniecznie wyszlo w AXA 409 zl.

  • 40. Data: 2017-01-18 22:00:09
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    To chyba na jakimś największym zad..piu Polski?
    Jak widać jest Polska A, Polska B i Polska OC.

    -----