    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 22 Jun 2020 03:59:39 -0700 (PDT)
    <5...@g...com>
    <f...@g...com>
    <5...@g...com>
    <9...@g...com>
    Subject: Re: O Mathematice
    From: g...@g...com

    W dniu środa, 26 czerwca 2019 10:50:14 UTC+2 użytkownik Maciej Sobczak napisał:
> [...]
    wolność, bo przecież mogą sobie tam pospacerować."

    > Gdybym ich zapytał, gdzie indziej by chcieli pójść, to każdy miałby 1000 pomysłów.
    A jak Ciebie zapytałem co chciałbyś zrobić z kodem źródłowym Wolframa, to nie miałeś
    i nadal nie masz odpowiedzi.

    Myślę, że jeśli byś ich zapytał, to by powiedzieli, że to nie Twoja sprawa.

    Za to natrafiłem ostatnio na dość interesujący esej o "narzędziach do myślenia".
    Esej jest raczej przydługawy (czytam go już czwarty dzień), ale znalazłem fragment,
    który wydał mi się istotny w kontekście tej dyskusji:

    "consider our most fundamental tools for thought - language, writing, music, etc.
    Those are public goods. No-one owns language; to the extent that it is owned
    (trademarks and so on) it may actually limit the utility of language. These tools are
    all about introducing fundamental new mental representations and mental operations.
    Those aren't owned by any company, they're patterns owned by humanity."

    Całość dostępna tutaj:
    https://numinous.productions/ttft/