  • Data: 2014-08-28 10:33:33
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Antosek" napisał w wiadomości
    >http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16535645,Polska
    _mistrzem_korkow.html
    >O korkach i poprawie płynności ruchu.
    >Każdy kierowca traci przez nie 11 zł dziennie. I coraz więcej czasu.
    >Na
    >szczęście na korki są sposoby. Nawet prostsze, niż myślimy.

    >Jazda na suwak błyskawicznie poprawia płynność ruchu
    >Droga się zwęża, lewy pas znika. Tworzy się lejek, a za nim korek.
    >Jak duży?

    Zaraz zaraz.
    Na suwak faktycznie nie umiemy (no prawie faktycznie) ale takich
    sytuacji ze pas zanika i jest to przyczyna korka to jest u nas bardzo
    malo.
    I nauczenie sie suwaka korkow nie zlikwiduje.

    Ba, tak prawde mowiac to nie jestem pewien czy suwak w wersji
    niemieckiej poprawia czy pogarsza plynnosc.

> [...]
    >chaos
    >czasem przeradzający się w chamstwo. Samochody z prawego pasa nie
    >chcą
    >wpuścić tych z lewego - zanikającego. Albo samochód (zwykle tir) na
    >lewym
    >pasie blokuje go przed nadjeżdżającymi z tyłu na długo przed
    >zwężeniem. Jak
    >więc należy jechać? Na suwak, a ściślej na przemian - raz z lewej raz
    >prawej, niczym ząbki w zamku błyskawicznym. Wszelkie odstępstwa od
    >tej
    >zasady zmniejszają przepustowość: kiedy nie wpuszczamy pojazdu lub

    Jest maly niuans. Jesli w korku jest wiele ciezarowek i wszystkie lub
    wiekszosc na prawym pasie (czy tam na lewym), to prawy pas jedzie
    szybciej.
    Albo sie z tym godzimy i ewentulanie sprytnie zajmujemy miejsce w
    prawej, dluzszej kolejce, ale kierowcy dlugich tirow wpuszczaja 2-3
    osobowki - tyle, ile sie przecietnie obok ich miesci.

    No chyba ze czesc tirmanow zjedzie na lewy pas.

    Jak widać, w tej sytuacji nie popłaca ani
    >brak kultury, ani nadmierna kurtuazja. Jazda na suwak będąca normą w
    >Niemczech, Holandii i Szwecji u nas nie może się upowszechnić. Miejmy
    >nadzieję, że raczej z braku wiedzy niż kultury.

    Kiedy to jest mieszanka sprytu, glupoty i kultury jednoczenie :-)

    P.S. Jak poprawic taki korek
    http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

    J.